• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

PB: var på godthem i somras - det var god mat men servicen var otroligt svajig. Mot slutet av middagen var vår servitör som bortblåst. Sånt retar jag mig på. För mycket för att kunna rekommendera maten. Har dessutom i efterhand läst likalydande recensioner ...

• _koko_

PB - Jag ska till godthem i slutet på oktober, när är det ni ska ut? Sov gott allihop, det tänker jag göra. :) Om inte något av alla barn och katter bestämmer annorlunda förstås...

• viktualia

har haft en riktig skitdag på jobbet... en vild mix av min stora käft, oförberedda möten som visar sig ställa krav på mig som jag inte riktigt levde upp till, velighet om att ev söka annat jobb, besked om att jag har två hål i tänderna som jag måste laga osv osv...

SNART är dagen över och jag tar nya tag imorgon...

• Oupsie

Vickan, usch, det låter inte som någon höjdare . Skickar en stor kram!

Gosnosen, det var längesen, hur är det med dig?

• Oupsie

Paddor och grodor, jag vill inte ta i dem, men jag tycker inte att de är särskilt obehagliga att bara se.

September, hoppas att hon blir fri från förkylningen snart så äter hon förhoppningsvis bättre också.

AM, jag glömde att säga när vi träffades, men du kanske redan har hittat pyjamas till H. Jag var förbi PUB i lördags och både ROOM och den där barnbutiken där hade sådana barn-herrpyjamasar i bomull, men jag vet inte vad de kostade eller om det var "rätt" sorts bomull.

Nenne, bra med VUL .

• passionsblomman

Men ÅH! Nu vill jag äta överallt!

Vilka underbara tips ni kommer med! Fasen, hur ska jag kunna välja?

Just det där med fin mat och därmed priser iuppe i skyn, och sedan ingen bra service, det är jag verkligen rädd för. Det är SÅ trist att sitta och känna sig bortglömd eller ivägen när man ska unna sig något extra. Fy!!! Då äter jag hellre en god pizza någonstans där de är glada att ha en där så att säga. Men, jag VILL ju äta god mat, så därför blir rekommendationer värdefulla, för både matkvalité och servicekänsla brukar ju som regel märkas av ifall det helt saknas eller om det är en bra nivå.
    Just nu är jag lite för tött för att fatt det där SMAK-upplägget, men det verkar som om man där kan äta lite av en avsmakningsmeny, med anpassade små glas dryck till varje rätt? Det låter onekligen trevligt.
    men det där Brasserie borbonne låter väääldigt gott också.

Jag får nog sova på saken. Tipsa gärna vidare. Jag skapar härmed en restaurangmapp, som jag kan ha och kika i när andra tillfällen ges.

Koko, det är nu i helgen vi ska äta, så jag måste få ändan ur och se om jag ens får bord någonstans!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tinga

Hattis – stor grattiskram till lille Kepsen! Det lät som en tuff start på föräldraskapet för din del; hoppas att det snart läker och blir bra, i alla avseenden. Kram!

EA – skickar en kram till dig också!

September – det låter ju som att Lilla är på rätt väg nu; hoppas att det fortsätter så. Kram!

Det blev många kramar i det här inlägget, och apropå kramar så är vi ganska kramiga av oss, både i min och makens familj. Jag kramar t ex alltid mina föräldrar och syskon när vi träffas. (Eller ja; inte brorsan alltid, för vi jobbar på samma arbetsplats nu, och att kramas på kontoret känns som lite overkill. ) Jag kramade mina föräldrar god natt typ tills jag flyttade hemifrån, men pussar slutade jag med ganska tidigt, minns jag. Får väl se hur länge Piff & Puff är intresserade, men vi försöker verkligen skapa en ”kramkultur” hemma, så att de ska vara vana vid det. Både Piff & Puff är väldigt bestämda med när man får och inte får kramar eller pussar, men ibland får de ett riktigt puss- och kramryck, så att man får en hel hög på en gång. Och vid dagislämning får man alltid en puss och en kram.

• MSW

TUL avklarat! Moderkakan har flyttat sig och -12% tillväxt, helt ok alltså! *andas ut* nu strax ska jag träffa bm också!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!