• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Hundbajs är nog det värsta här.. Jag blev så äcklad att jag kände det som att jag aldrig skulle klara vara i närheten av honom nästan.. Annars har han egentligen inte alls varit sån att han stoppat saker i munnen direkt.. Hörde talas om någon som tuggat i sig en snigel (med skal) också..

• Ore

Gaaah, kom precis på att jag tänkt i flera veckor att jag måste fixa en klipptid, och gärna denna veckan (ska på dop i helgen). Ringde precis och bokade tid, och ska dit redan i em. Huga...

Tror ni jag passar i någon ganska ljus/guldig brun hårfärg och någon form av lugg? Jag måste, MÅSTE göra något annorlunda med håret. Blir ju nästan patetiskt att inte ha ändrat frisyr på 10 år... Så då tänkte jag lugg. För det har jag inte haft sedan jag var 8 år eller så...

• nennesjuttioåtta

MSW – ok, hundbajs är också jävligt äckligt. *våmmerar*

• nennesjuttioåtta

Ore – jag är nog den sista att svara på den frågan. Men tror absolut att en lugg skulle passa fint! Jag skulle gärna ha lugg själv, men måste ha halvlång för jag blir galen på att den aldrig håller sig som den ska utan delar på sig (har virvel) 

• Ore

Ja, det blir nog lugg. Om jag inte fegar ur. Klippa kort vågar jag inte, avskydde det senast jag försökte (som sagt, 10 år sedan...) Men något måste göras.

• passionsblomman

Oms, stackars stackars din dotter! Det där lät som en klockren beskrivning av hur det är när man får ett migränanfall. När det känns som om ens ena öga ska rinna ut ur ögonhålan osv. Usch! Första gången det hände blev jag verkligen livrädd för det är en helt annan smärta än vanligt skallebank.

TACK alla för alla restaurangtips! Nu har jag bokat bord. På Mancini blev det, nästan som i lite panik tillslut, för jag var så rädd att vela så jag det skulle sluta helt utanbord. Avsmakningsmeny ska vi äta. Det blir dyrt som fan och jag är egentligen fattig. På riktigt. Men, då får det väl gå åt helvete då, känner jag lite. Jag firade inte 30. Jag var jättesjuk på min 40-årsdag och har aldrig någonsin haft någon fest i den bemärkelsen för mig själv. Dessutom har livet bjudit tillräckligt med tunga grejor för att jag ska behöva väga upp lite på något roligt. Nu tänker jag inte ställa in det här, bara för att bilen gick sönder igen osv. Men vad gäller tips så tar jag gärna löpande emot flera, för jag tänker fylla den där mappen jag gjorde med inspiration för framtida matupplevelser.
    Lappis förresten, jag hade frågat dig förut och de länkarna hade jag faktiskt sparat, men tappat bort vart jag lagt dem...

Nenne, min komis lillasyster satte sig på golvet i bastun och sopade med lilla handen ihop hudfalgorna efter allsköns människor. Sedan tryckte hon handen i högen och slickade av den upprepade gånger, tills hennes mamam såg vad hon gjorde och på bredaste Skelleftemål sa "ja, nu få då in´t du nå´n puss iallafall!"
    Det tycker jag är hyfsat äckligt.
    Toaborsten i munnen är ju annars en klassiker.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Ore: jag tror också att du skulle passa bra i lugg! Att ändra hårfärg piggar alltid upp, både humöret och hårstrukturen - men jag trodde att du var typ guldbrun (eller ljusare?) redan ...? Du vill ha ljusare ändå alltså? Det blir säkert fint! Jag har ju äntligen hittat en frisör som vill ge mig lite slingor/skiftningar i håret (även om även hon vägrar klippa lugg). Lycka till! Bild önskas - kanske på FB?

• MSW

Ore: hejar på att du vågar ändra frisyr!! Lugg blir säkert super!!

Dagens ilandsproblem: 10 veckors leveranstid på den mjuklift vi bestämt oss för.. Nu ska jag kolla upp om den går att hitta på någon nätsida ist, annars får vi gå och kolla på andra färger ikväll..

• passionsblomman
    fru AM skrev 2011-09-21 10:18:51 följande:
    Idag ska jag och maken testa detta: www.missvoon.se/om-oss/
    Det blir intressant att höra vad ni tyckte om det! Ser ut som något jag skulle gilla.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

PB - nläck för andras hudflagor, HAHAHAAHHA nu får då int du nån puss i alla fall, klockrent!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!