• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

AM - å såg inte denna utställning! Å vi som har "släkt" i Tanzania och allt lite som mitt andra hem, å det blir toppen! Tack!

• nennesjuttioåtta

Mopedvin – ja, det var ju nu inte första gången. Han såg mest lite eftertänksam ut, mend et verkade inte ha varit någon höjdare. Det brukar höras. 

• Mopedvin

hahahaha, inte första gången? Han fick mersmak alltså? Mina grabbar (som har varit kräkbebisar båda två) har spytt upp mat och sedan fort som blixten stoppat i munnen igen

• nennesjuttioåtta

Jag minns inte hur han gjorde sist men nu så låg det väl dukat bord helt plötsligt (han smet från pottan och jag var på väg till jobbet och det var allmänt kaos) och så bara såg jag att han satt och stoppade något saaaaakta in i munnen innan jag såg resten runtomkring honom. 

• viktualia

Nenne - aaaa jobbigt! Trollet har tuggat på en snigel.. men nu verkar hans intresse att stoppa saker i munnen minska....

Ego - har haft en bättre dag idag... tjänsteresa över dagen är väl inget man blir pigg av, men helt ok.

• MSW

Hade ett "allvarligt snack" med sonen ikväll, där han erkände att "det är jättedumt att jag ska bli storebror".. Det kan inte vara lätt för honom alltså! Men jag sa att han får tycka så, men att man måste vara snäll mot bebisen.. Och han verkade lite lättad nästan efter han "erkänt".. Alltså, ibland saknar man den där manualen hur man ska hantera saker och ting lite mer än andra gånger..

• viktualia

I trådens grupp på fejjan har frågan om stängt forum diskuterats. Frågan har ju diskuterats här till och från men utan att komma till något annat beslut än att rulla vidare. Min tolkning är att diskussionen i FBgruppen visar att det finns stöd för att testa stängt forum.

Rent praktiskt föreslår jag följande:
    - Vi nappar på Liten med Mindres erbjudande om teknisk lösning
    - Tillträde till stängt forum får de som idag har tillgång till galleriet. Dyker sedan frågan om breddning upp, får vi fundera över den framöver/vid det tillfället...

Dessutom - ingen är tvungen till något, vi hänger ju i den här virtuella världen helt på fri vilja. Som konstaterats så lär vi aldrig uppnå konsensus, utan får ta olika kliv och se vad som händer.

- vad tror ni om detta?

• passionsblomman

MSW, "Ibland är det så i livet, att något ändras, och så känns det jättedumt-fast sedan brukar det kunna bli jättebra ändå, efter ett tag. Och ibland tycker man att det är jättedumt att ha en bror eller tillochmed en mamma. Men inte jämt eller hur? Det är helt okej att känna att det är dumt.Vad bra att du vågade säga det till mig, Jag tycker om när du berättar för mig om hur du känner" tror jag jag skulle ha sagt typ.
    Inte för att du bad om råd här, men jag kunde inte låta bli att leva mig in i stunden liksom.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Vännerfan

Vickan, Jag tycker att det låter toppen!

Är dödstrött efter flera dagar med migrän och massagen jag var på efter jobbet idag, så jag orkar varken läsa eller skriva mer just nu, utan skickar er alla bara en kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!