• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Men Nenne, vad ÄR det Pricken har gjort då? Det har du ju inte avslöjat! (eller har jag missat det?)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Liten med Mindre

PB - hoppas att ni blir nöjda. Vi har ätit avsmakningsmeny och provat ett eller två viner till det. Något jag uppskattat är att man faktiskt känt sig behagligt mätt o nöjd efteråt, men inte stoppmätt o däst.

Nenne - kom på en sak som Mindre ägnat sig åt. Förutom att skyffla in sand och snö med spade alltså. Några gånger när hon var under 2 så la hon sig på mage i vattenpölar och sörplade. Urk!

• fru AM

Det är lustigt hur olika två barn med samma föräldrar kan vara i vissa saker. Om L tappar någon matbit på marken/golvet så vägrar hon att ens ha den på sin tallrik - än mindre äta den (även om det var på det nystädade köksgolvet hon tappade den). Om (när) H tappar något så avstannar allt och han KRÄVER att få äta det oavsett var han tappade det (på leriga marken, i tunnelbanan ... )  - innan han kan fortsätta äta det som finns på tallriken/i handen. Knäppskallar.

• Ore
    fru AM skrev 2011-09-21 12:48:40 följande:
    Ore: jag tror också att du skulle passa bra i lugg! Att ändra hårfärg piggar alltid upp, både humöret och hårstrukturen - men jag trodde att du var typ guldbrun (eller ljusare?) redan ...? Du vill ha ljusare ändå alltså? Det blir säkert fint! Jag har ju äntligen hittat en frisör som vill ge mig lite slingor/skiftningar i håret (även om även hon vägrar klippa lugg). Lycka till! Bild önskas - kanske på FB?
    Nej, litet mörkare! Jag är mörkblond/råttfärgad i håret naturligt, och brukar ljusa upp det med blonda slingor, för att liva upp litet. Men senast fick jag inte tid hos min vanliga frisör, och spontanchansade på en klåpare som fick det alldeles för ljust, särskilt fram mot ansiktet. Jag vill inte se blonderad ut, bara liva upp håret litet.

Så nu funderar jag på att börja från scratch och mörka ner håret litet, till någon brun nyans. Fast en ganska ljust brun. Som inte går i rött. Och så får det bli "höst och vintervarianten" som jag framemot våren kan börja göra litet ljusa slingor i igen.

Och lugg till det.

Hmm, försöker upprätthålla modet ända tills jag är hos frisören... Fasen vad feg jag är...
  • Fru E

Snaily-du som är en klok veterinär kan hundar bli förkylda Buster har sedan ett par dagar nyst en hel del och snorar, i övrigt verkar han pigg och äter som han ska. Tempen har jag inte tagit men han känns normal varm och jag försöker se till att han inte fryser.
    Är det bara att vänta ut eller ska vi åka till veterinären

Hej alla förresten

Ore-jag ska med klippa och slinga/färga men nästa vecka. Flyttade bak det eftersom det annars krockar med när jag ruvar. Vad jag ska göra vet jag inte än men det kommer säkert min frisör på

• Fru E

AM-är det enkelt att beställa från M&S de hade många snygga modeller på underkläder som jag gillar och till bra priser, behöver fönya förrådet. Iofs är det dumt att göra när jag återigen ska trilskas med härligt progg men men

• fru AM

Fru E: det var hur enkelt som helst att beställa! Betalade med kort och fick som sagt paketet levererat hem till dörren (fast det hade jag inte väntat mig - vet inte hur det fungerar på andra orter). Tycker storlekarna verkar stämma fint med storlekar här hemma - fast man behöver ju en omräkningstabell förstås - för bh:ar  t ex. men det har du säkert koll på.

• nennesjuttioåtta

PB – han har ätit något som redan varit ätit. Visserligen av sig själv, så det är ju rent kretslopp. Men det är näst intill osägbart.

• Mopedvin

Vinoteket - gillar! Vi har varit där tidigare och ska dit snart igen, har en liten stockholmstrip inplanerad om 2 veckor! Ska först på begravning i min hemstad (borås) då min farmor nyss gick bort men eftersom vi då inte kommer ta med oss barnen utan åka själva så passar vi på att åka via hufvudstaden på väg hem, bo på hotell och äta gott.
    Annars vet jag inte vad vi ska hitta på, ngn utställning på G som ska vara bra, ngn som vet? Lars Walling på waldermars udde, ngn som varit? Kanske är slut nu? Får googla...

Äckligast mitt barn gjort...hm - bajsa på vår altan som har räfflade träplankor och sedan trampa i det? 

AM - samma fråga som EA

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!