• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/levande-padda-i-salladsmixen_6483474.svd

Herregud!

Men, då var det miljövänligt odlad sallad åtminstone. För groddjur är bland det första som stryker med när man håller på med gifter i odling. De är jättekänsliga för allt sådant. och förövrigt är de fridlysta också, allihop. Hoppas hon som fick paddan i salladen visste det...Tungan ute
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

BS – det blev privat, hittade inga kontaktuppgifter på KK när jag googlade så då fick de vara utan min närvaro. Det blev ett ganska roligt samtal, för hon som svarade var tyst ett tag och sen sa hon förvånat Är du gravid? Du var ju här förut! Ja, sa jag. Jag blev gravid då med men nu är det helt självförvållat. OJ, vad roligt, ja så kan det gå ibland sa hon.  

huuuhhhhh... paddor är lite creepy tycker jag. Får en tvångstanke som att jag måste klappa och känner liksom hur slemmigt och knottrigt det är.  

• nennesjuttioåtta

alltså, jag klappar dem ju inte på riktigt...

• passionsblomman

Nenne, skönt att du fick VUL, så kanse du hajjar...

Paddor är förövrigt torra och knottriga och helt oslemmiga, det är grodor som är fuktiga.
    Men däremot kan de ibland vara så jäkla stora-paddorna-att de ser ut att kunna bita av en ett finger eller två med den där bredäften de har.

• passionsblomman

Jag brukar bära paddor jag ser över vägen, så de inte ska bli mosade.

• nennesjuttioåtta

PB – nä det är sant, jag fattade ju itne att det var en bebis i magen förra gången heller, men då förstod jag ju ändå att jag var gravid (att följden blev en bebis var däremot för abstrakt).  

Vi hade en padda som gömde sig under några stenar när vi höll på med stentrappan framför entrén. Jag lyfte på en sten och *blir helt mjuk i kroppen* huäääh där satt den och andades. Jag kunde ju ha tagit på den! Iofs, den såg inte slemmig ut men det känns ändå som det kommer vara slemmig den dagen jag inte kan stå emot och måste klappa och jag dör lite av tanken. 

• nennesjuttioåtta
    passionsblomman skrev 2011-09-20 10:56:20 följande:
    Jag brukar bära paddor jag ser över vägen, så de inte ska bli mosade.
    Du är en god människa du! Jag hade puttat ned den med foten i dagvattenbrunnen. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!