• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ska väl låta maken ha sitt ord med i laget också. sen beställer vi. Vill ha det klaaart! Och BS - det blir lite semi-marockanskt med lyxtouch ... Du får helt enkelt blunda när du kommer och hälsar på - eller hålla dig!

• fru AM

Det KAN hända att spegeln på sikt kommerr bytas ut. Mot något mindre ... mässingsblommigt och större.

• Snartis

Am: var hittade du spegeln?? Letar efter en liknande

• Snartis

Izzie: och bär ingenting, det förvärrade allt väldigt mkt. Annars gjorde jag som oupsie skrev, hahha med andra ord ingenting utan låg mest ner och klappade magen

• fru AM
    Snartis skrev 2011-09-07 14:43:17 följande:
    Am: var hittade du spegeln?? Letar efter en liknande
    Den hängde i min förra lägenhet när jag flyttade in ... gissar att den är från 50-talet
  • Snartis

Am: aha, dags att börja gå på loppis eller auktioner gissar jag för att få tag i liknande Letar ju även efter lampfötter i liknande stil

• Izzie

Tack för tips om foglossning! Vet inte om det är det jag har, men jag antar det. Hade inte alls de problemen med Matilda. Har varit öm länge, men nu har det bara ökat på. Sovit med kudde mellan benen har jag gjort länge, men inatt hjälpte det inte alls. Blir till att proppa sig full med alvedon och hoppas på det bästa i natt. Imorgon väntar min absolut sista jobbdag. Vore skönt att genomföra den med något så när fräscht huvud så jag kan koppla bort jobbet sen...

• muggles

Har någon av er varit väldigt - och då menar jag väldigt! - varm efter graviditet? Jag är så varm att jag går i kortärmat när det är 13 grader ute. Folk tittar konstigt - själva har de jacka och tröja. Hmmm. Börjar fundera på om det är ngt fel...

Har någon ett hyfsat enkelt recept på smörgåstårta? kollade vad det skulle kosta och det var lite väl pricy. Plus att vi är 11 och de hade antingen 10 el 14 bitar. 14 bitar kostar 800 pix, hupp.

• muggles

Izzie: jag sov med en extra bäddmadrass som gjorde det väldigt mjukt, det hjälpte för mig. Plus kudde under benen. Fast sista veckorna så hjälpte ingenting...

• passionsblomman

Mugglan, det är ju tydligen "mycket vanligt" bland kvinnor som A) fött barn  B) Passerat 40
    att man får problem med sköldkörteln. Nu ska jag såklart inte hänvisa allt man kan uppleva till just det, bara för att jag själv fick inflammation, men faktum är att man bla kan känna sig oerhört varm-utan att kroppstempen stigit. Just sådär galet varm var det jag var. Bland många andra konstigheter, men dock. Så fortsätter det spöka, kan det ju vara värt att få blodprovet taget. Det är snabbt gjort (om man inte är svårstucken som jag dvs) Kan ju vara skönt att få en sådan sak utesluten iallafall.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!