• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Eftersom jag börjat utvecklas till en bathroom-zilla måste jag fråga er till råds vad gälelr taklampa på gästtoaletten - dessa vacklar vi mellan ( de har alla ungefär lika diameter och höjden varierar mellan 20 (plafonderna) och som mest 35 (bollen):

Gaudy globe 

• fru AM

Jag gillar nr 2 och 3 bäst medan maken lutar åt 1 eller 5 ...

• Snartis

Oms, usch vilken chef! Stor kram
    Izzie, tyvärr fanns det inte mkt som hjälpte mig förutom sova med kudde mellan knäna. Att inte röra sig i onödan var bra men det är inte så lätt alltid. Vet precis hur det är, stackars dig! Hjälper 2 st alvedon nått? Kram

• FruCicci

AM, jag röstar på 1 eller 2 (spontant var första tanken 2)

• smint

am: jag gillade 2.an

koko: ja dom säljs för ganska bra på tradera, men många gillade förra årets färger bättre.. sitter och klurar om jag skall sälja tildes gamla nu eller ha kvar den som extra.. eller köpa ett par billigare skidbyxor på lindex och ha ssom extra tillsammans med jacka och fleece...

• FruCicci

Fast 1 är snyggare till spegeln!!!!!!!!
     (tyckte dock den kunde varit lite "hängigare" typ längre)
    Så jag ändrar mig 1an är fin och sen nummer 2 efter det

• Gemma

passionsblomman: Jag trodde först du citerade ur någon Stephen King-roman, innan jag förstod att du beskrev din helt vanliga vardag - fasaväckande!! Måste genast ringa mannen som jobbar i Småland och be honom klä sig i heldräkt. Kevlar kanske?

• Lapinette

Tittar lite hastigt in och ger ett smakråd - nr 1. Snygg, enkel och passar till spegeln.

• Gemma

ore: Vilket sammanträffande, jag brukar också beställa alla mina barnskor från Pediped! Och just Adrian är sonens favorit! Min dotter har f.n. Giselle med prickar på. Men blev såå besviken på den nya kollektionen! Misstänker att de har bytt chefsdesigner eller nåt. Sååå trist med bara äckelglitter överallt och konstiga pluppar och spännen. 

• Gemma

Brud Sommar: Enligt min erfarenhet matchar Pedipeds skor rätt exakt Superfits eller Vincents i storleken, om du har erfarenhet av dem. Kavat är rätt stora och breda i stl jämfört med Pediped (och de flesta andra). De flesta modellerna passar barn med normala fötter, eller åt det smala hållet, utom just Adrian-sneakersen som är lite bredare. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!