• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

Har mkt på jobbet också. Jag älskar mitt jobb och det ansvar jag har sålänge som övriga i min grupp sköter sin del. men när jag som har så mkt ändå måste rycka in för att jag anses vara en "nyckelspelare" "noggrann" och så oerhört positiv så att jag kan boosta upp alla andra, ja då börjar jag ledsna rejält!

Bara för att man inte gnäller om vardagsproblemen på jobbet så antas man alltid orka med alla andras? det finns en anledning till varför mitt liv har fungerat och det är att jag har fått möjlighet att styra mitt arbete och mina arbetstider på ett ok sätt. I onsdags hade jag ett möte med min nya chef. Det mötet gjorde att jag för första gången under mian 2 år på samma företag (japp det e 2 år nu) kände mig stressad och fick en klump i magen...

Min chef sa just allt detta ovan, om hur viktig jag är och vilket fantastiskt bra jobb jag gör osv osv MEN jag gör ju då tydligen 2 heltidsarbeten iom allt med stora tjejen och då bestämde min chef helt sonika att nu måste hon styra upp detta så att jag inte blir utbränd. så hon beslutade sig för att jag INTE får använda mig av min flex för att balansera upp den tida jag tar från arbetet för att besöka skolan, adhdcenter osv osv, dvs allt som jag går på m min dotter men som inte beviljar VAB... Detta är skert bra i teorin men i min värld blev detta som ett hårt slag i magen...

hur ska jag nu få ihop min vardag? jag har ju mått bra av att jobba toksent varannan fredag och att mång andra dagar jobba ngn timmer eller 2 efter blocktid men nu så är detta då tydligen inte ok längre. Nu MÅSTE jag befinna mig på arbetet mellan 09.30--15.00 vilket är vår blocktid. Allt annat är inte ok! vem ska nu med stora tjejen på saker som dyker upp?

Jag vet inte men detta suger och enl "lagen" dvs gällande kollektivavtal och övriga riktlinjer så har jag ingen laglig rätt att vara borta under blocktid, jag vet det men det är ju så sjukt osmidigt av arbetsgivaren att ändra ngt som fungerat och har fungerat i ett år samt beviljats av min tidigare chef. Jag tycker inte om att bli kontrollerad på detta sätt, speciellt inte när jag ger så mkt av mig själv och verklgien jobbar på för att alla ska bli nöjda.

Nä. Det är inte min tid just nu. Jag är ju dessutom under rekrytering för en annan tjänst där jag ska göra personlighetstest om ngn vecka så vi får se vad jag kommer att göra med det, Om jag blir aktuell för den tjänsten så måste jag ta mig en rejäl funderare så att det inte blir från askna in i elden...

nu ska jag sluta gnälla, sorry om det blev en tråkgi läsning, hoppas ni andra har det liite bättre o lugnare om kring er!

Ta hand om er så får vi se när jag kikar in här igen - KRAM!!

• Oupsie

Vilket skitväder det var då , inget trevligt att gå ut kvällsrundan med hunden.

Porchez, ok, då förstår jag. Jag hoppas att du hittar något som du vill göra, och som du inte behöver flytta för.

Koko, jobbiga beslut angående huset. Men det låter väldigt spännande att riva och bygga nytt. Men det är ju så klart ett stort och arbetssamt projekt.

Nu kommer jag inte ihåg mer, ska gå och sova. Ses en annan dag!

Fru E, du är (snart) inboxad. 

• smint

oms: Vinkevink , låter som det är mycket nu, jobbigt att du behövde ändra dina arbetstider.. Men vi får hoppas att det blir bra såsmåningom.

September: Hoppas du fått sova inatt, nu har jag besällt overall, blir ungefär samma pris som en reima tror jag.. 1056 med rabatten men sedan kommer ju frakten på.. 

• start september

Här är jag! No action än.

Smint, köpte igår kväll när de öppnade. Jag tycker det var mycker billigare än Reima - de enda jag hittade i Reima tec + som var 104 kostade 1 595 kr. Men vilken hype blev, maken och jag följde FB diskussionen från TV-soffan och skrattade rätt bra.

• Ore

Och jag får "Error on page" när jag försöker lägga en overall i varukorgen.

Fast det kanske för att jag inte lyckats bestämma om jag ska ha en blå eller en grön

• start september

Och sen blev det modellen Stingray, den var ytterligare några kr billigare.

Oms, oj vad tungt. Stor stor kram. Chefen kanske tänkte rätt, men det blev ju inte inte helt bra. Kanske kan du ibland kring viss möten med/om dottern kräva att fler aktörer är mer för att hålla nere på tillfällena? Eller det blir för tufft för tjejen?

Du har koll på mig! BF+2 idag, sprutor fortfarande och egentligen ingen särskild förlossningsplanering. Koll om chans till diskussion om igångsättning på BF+7, men det är nog svårt att få om bebisen mot bra innan 42+0 börjar jag ställa in mig på.

• Ore

Hur är de i storleken? Stora, små?

Jag har siktat in mig på en 92, och allt annat verkar väldigt stort åt min lillkille, han har precis vuxit ur stl 86 i kläder...

Gaaah, vad irriterad jag blir på webshopen där. Jag klickar på den gröna rutan i rätt rad och kolumn för färg och storlek. Då blir den ljusgrön, och texten på knappen "Lägg i varukorgen " blir vit. Men det går ändå inte att lägga den i varukorgen. *mutter, mutter* Får jag inte ordning på det ger jag upp och köper en Reima istället!

• smint

ore, vilken webbläsare använder du?  många verkar  ha problem men IE, prova firefox, google chrome eller så?  

tror det låter bra med en 92,a han kommer ju säkert växa några cm till innnan vintern. Jag tog 104 till T, mätte henne till 101-102 häromdagen. hade hon varit 105-106 hade jag tasgot 110.. men hon kan ff ha sina pop kläder i 98. jacka och fleece.. så det blir nog bra med 104.. 

• smint

september: haha ja snacka om hype igår kväll. jag la ned och gick och lade mig..inatt när h vaknade gick jag in och beställde, hur lugnt som helst. men det verkar som folk suttit uppe och försökt hela natten...

• Ore

IE här, men jag provade också från min telefon (Safari, heter internetprogrammet där).´Det är där jag kan klicka så att det blir ljusgrönt, men det ändrar sig inte där det står "Du har valt: Inget val har gjorts ännu!" Och inget händet när jag trycker på "Lägg i varukorgen"...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!