• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Två inlägg som misslyckats att komma in, försöker någon få fram att jag borde jobba istället...?

• Ore

Jaha, det gick minsann in. Jaja, går väl och jobbar då. Återkommer.

Men kan tala om att det blir en blå overall. Och en snygg mössa (till mig!) Som jag funderar på att matcha med denna jackan: http://www.smilebutiken.se/shop/ Eller blir det "too much" om jag och lillkillen ser färgkoordinerade ut Kan tänka mig en marinblå eller turkos också...

• Oupsie

AM, jag tror att ettan passar bäst med spegeln, och fyran känns lite som samma stil som kaklet, men rent spontant tyckte jag bäst om trean. Bra hjälp du fick va?

• Oupsie

Izzie, fy för foglossning . Jag vet hur det är. Som någon skrev, sov med kudde mellan benen om du inte redan gör det. En extra madrass i sängen så att det blir mjukare kan underlätta. Undvik att gå för mycket, stå för mycket eller sitta för mycket. Du får absolut inte dammsuga eller köra kundvagn. Sitt inte med benen i kors. Ha på dig bra skor, riktiga gympaskor. Ät alvedon, det är ingen fara att ta maxdos av alvedon. Har du en TENS? Undvik trappor, ta hissen istället. Det var de råden som jag kom att tänka på med en gång, jag vet inte riktigt vad du brukar göra om dagarna men det är kanske något där som kan hjälpa?

• fru AM

Jag tror det får bli trean! Typiskt nog är den dyrast! Så är det ju nästan alltid!

• Oupsie

AM, visst är det typiskt.

Nehä, Daisy sover så jag borde ta och passa på att läsa lite.

• BrudSommar2006

AM, trodde ni körde Marocko-stil? I så fall är det väl bara nr 4 som gäller. Nej, jag sade inte att jag gillar den.

Vilken overall-hype det varit här i tråden, jösses.

Det är nog tur att jag skippat de där Pediped då om de är åt det lite smalare håller. Fattar dock inte att de lägger ut en måttabell som inte gäller. Nej, det får vara.

Usch vad det är trist att leta kläder till Iris, det är svart och nitar och fransar och avskuret ovanför naveln kombinerat med smala jeans.

• FruCicci

3an blir grymme snyggt AM
    De var fina allihopa, på sitt sätt, nu när jag tittat igen så röstar jag på 3an med, eller 2an

• Ore

Just det ja, det inlägget försvann ju. Jag gillade också nr 3 spontant, men funderade också på om 1:an inte matchade spegeln bäst?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!