Ok Porchez - då är jag medm me fy vad trist! förstår fullkomligt om du vill göra ngt annat nu!! JAg håller tummar o tår. o KY dyker det ju upp nya av så fort de behövs så finns inget som verkar intressant just nu så kan det ju vara så att det inte finns ngt behov på arbetsmarknaden för det du intresserar dig av och då är det väl egentligen tur att ingen utb finns.
Oupsie - vinkar tillbaka 
September - men du ska ju ha bebis närsom ju! visst har du gått över tiden m några dagar nu va? tar du ff dina sprutor och hur fungerar det m förlossning? ska du sättas igång eller vad är planen (sorry om du redan skrivit om det, har inte sett det vid min genomskumning)
EGO - det fungerar sådär i skolan. Dottern är hyffsat motiverad men ingenting har riktigt kommit igång trots att de borde var klart med allt det praktiska. dock har det varit flera möte med skolan och olika lärare, möte via adh center, möte m arbetsterapeut, min egen adhdutbildnign för föräldrar osv osv och det är skitfrustrerande då jag lägger ned så sjukt mtk tid o satsar allt o priar min stora tjej till 110% och så händer inget!!!
snart så kommer proven, 4 prov inbokade sista veckan i september förutom alla veckoprojekt som är. lärarna kan många gånger inte bryta ned projekten i mindre delar så jag får en teminsplan och sen själv försöka bryta ned alla info i ALLA ämnen och maila tillbaka till berörd lärare som sen bryter ned det till dottern - Jag gör nu sjukt mkt lärarjobb och det vill jag inte göra! och då pratar vi inte ens läxor då det är utöver. igår tog det 1h, 25 min att läsa 6 sidor i geografiboken om Aboriginer och Tasmanien och dess urinnevånare. Och då hade de gått igneom detta och sätt på film på 2 tidigare lektioner - dottern kunde ingenting och mindes inte det vi började med när vi väl kommit till slutet. däremot hade hon full koll på en trasig nagel, på vilka Hunter och vilka Uggs hon vill ha, texten i en ny låt av One Direction, en klasskompis storebrors betyg under vårterminen samt ett program som visas på americanska FOX.... allt detta kom fram under vår läxstund och det trots att ingen tv eller mobil eller ngt annat störde...
ADHD och vad det innebär suger. Jag vill inte ha det här ansvaret. jag börjar bli trött och orkeslös nu. JAg är avundsjuk på alla de föräldrar vars problem är att det "bara" blev VG på provet trots att barnet är ett MVG ämne... samtidigt är jag lycklig och oerhört tacksam över att dottern änsålänge är skötsam, inget skolk röknign eller alkhohol, jättetrevlig, har en fantastisk humor, glad och har många vänner. MEn man orkar inte alltid bara se de positiva sidorna...
sorry, nu blev det lite galla här men är faktiskt riktigt less just nu