• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

september – jo, det var väl så de tänkte med Pricken också för han mådde ju tokbra i magen men denna gång hoppas jag den tröttnar iaf v 40+0

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-06 16:38:50 följande:
    september – jo, det var väl så de tänkte med Pricken också för han mådde ju tokbra i magen men denna gång hoppas jag den tröttnar iaf v 40+0
    Fast Hektor hoppas på att h*n kommer på hans födelsedag! Ställ upp nu!
  • snaily

När fyller Hektor? Den kan få komma på Korvens födelsedag annars! (tror det borde bli där i krokarna)

• fru AM

27 april

snaily skrev 2011-09-06 17:17:03 följande:
    När fyller Hektor? Den kan få komma på Korvens födelsedag annars! (tror det borde bli där i krokarna)
  • snaily

Ok! 21 april röstar jag och Korven på dårå.

• Ore

Nenne: Mina skidor var perfekt vallade. Hade fäste hela vägen och tyckte ändå att jag kunde glida från de flesta i nedförsbackarna. Så det var enbart tekniken som fallerade, i mitt fall...

• Ore

Verkar finnas litet datum för Nennes lillprick att pricka alltså

Eller fanns det något annat arbetsnamn...?

• start september
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-06 16:38:50 följande:
    Men hur var det - hur mycket lät de dig gå över egentligen? Du var ju IVF-are dessutom.
  • smint

september: senaste nytt är att dom skall öppna kl 21 i kväll, så du vet  

har köpt vinterskor idag så nu är det snart färdigt för T..

huvudvärk från hell, så snart är det sova 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!