• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

PB - jag har stött på vildsvin i skogen för några år sen, när jag var ute och sprang. Synd att det inte var ett lopp, för då hade jag nog slagit alla rekord. Faktum är att det kunde blivit riktigt farligt, för jag kom springande på en väg, och precis bredvid gick en sugga med sina kultingar. Inte kul om man kommer emellan där. Som tur var hörde jag grymtandet, så att jag fattade vad det var, för när jag såg den på lite håll trodde jag att det var en ponny!

Lappis - usch vad jobbigt att ha din pappa så långt bort nu när han är dålig. Hoppas att han kryar på sig; lät ju bra att operationen gått bra.

Hade tänkt springa en runda ikväll, men är aptrött så ska alldeles strax krypa i säng. Vet inte när jag senast lade mig vid 21-tiden. Ska kliva upp vid 5 imorgon istället, och ta löprundan när jag är utvilad istället.

• porchez

sitter och läser på lite och letar olika KY-utbildningar, i första blicken ser allt jätte skoj ut. Sen när jag läser närmare så blir jag osäker.  Största problemet är att jag inte vill flytta och att det inte finns något i närheten... Hade annars tänkt att det vore enklaste sättet att ta mig ifrån mitt nuvarnade jobb.

Känner stort behov av en livscoach just nu som säger åt mig hur jag ska göra och hur jag ska tänka...

• porchez
    snaily skrev 2011-09-06 17:27:08 följande:
    Ok! 21 april röstar jag och Korven på dårå.
    Röstar jag med på, det var min morfars födelsedag, och behöver nån som tar över det datumet
  • porchez

ååå jag vill också plocka svamp... Men i "min" svamp skog har just de där dumma vildsvinen bökat runt så mycket att det bara är jordhögar kvar på de bästa svampställena. Men mamma skulle ge mig några påsar med frysta kantareller så jag får känna smak iaf. även om jag nästa tycker att själva plockande är roligast

• viktualia

Koko - vill du diskutera det där med husböket utifrån bestämmelser och jox, så är jag tjänstvillig!

Nenne - efter att maken funderat lääääänge kom han på att Trollet klappat ett marsvin

27 april är en bra dag! Annars kan du välja på 5 april också!!

Porchez - distansutbildning?!?

• start september

Tack Smint. Helt knäppt att det blir sån hype och en massa strul, känns som att enda chansen är att sitta bänkad, men ännu har det ju inte hänt något.

• passionsblomman
    Tinga skrev 2011-09-06 20:44:19 följande:
    PB - jag har stött på vildsvin i skogen för några år sen, när jag var ute och sprang. Synd att det inte var ett lopp, för då hade jag nog slagit alla rekord. Faktum är att det kunde blivit riktigt farligt, för jag kom springande på en väg, och precis bredvid gick en sugga med sina kultingar. Inte kul om man kommer emellan där. Som tur var hörde jag grymtandet, så att jag fattade vad det var, för när jag såg den på lite håll trodde jag att det var en ponny!
    Herregud Tinga! Där hade du vad man brukar kalla dyngröta! Och ponny!

Ore, har de aldrig bitit dig, älglössen säger du? VA!?! Mig biter de som f-n. Fast det är klart, de är ju lättare att blanda ihop mig med en ko än dig-jag har också fyra magar.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oms

Hej tjejer!

jag vet inte om jag är saknad eller ej men jag har verkligen inte haft tid att vara här ngt, hinner helt enkelt inte ta tiden att läsa igen vad som skrivs på dagarna oc de dagar jag läser igen så hinner jag inte att kommentera istället... just nu är mitt liv rörigare än rörigast och jag börjar faktiskt bli både less och stressad vilket jag inte varit på många många år oavsett vad livet har gett mig... det suger!

Vill börja med att skicka ett STOOOOOOOOOORT GRATTTTTTTTIS till NENNELAINEN! men gud så roligt! jag blev verkligne jätteglas när jag läste det (Vilket jag gjorde samma dag och bara någon timme efter att Nenne skrev det men blev akut kallad från datorn o så försvann det helt från min näthinna) en lite pixel eller vad blev det nu för arbetsnamn?

hoppas ni som var i London hade det roligt. Jag måste säga att jag blev lite avundsjuk då jag så gärna hade velat var i den tillvaron att en London resa hade passat in. Jag är dock glad för at den här tråden har lyckats få 4 trådisar att mingla utanför den i en egen konstellation, hur häftigt som helst att flera av oss ingår i "den privata vänkretsen" numera

Koko - har förstått att det är lite bök med hus, riva eller köpa nytt är vad som gäller nu va eller har det tagit andra turer? måste var otroligt jobbigt vilkt som och jag är inte avis att ni tvingas fatta så pass stora beslut.

Porchez - funderar du på att läman jobet för ngn typa av utbildning? fick inte du en ny tjänst rätt så nyligen som var ltie mer utmanande och som gav bättre betalt eller är jag helt ute o snurrar nu?

• Oupsie

Älglöss, har aldrig sett och det är jag glad för och jag tycker ändå att jag har tillbringat en hel del tid i skog och mark. Inte det senaste året förstås, så det kanske kan vara en bidragande orsak. Åh vad jag skulle vilja ut och plocka svamp, men här i närheten har jag ingen aning om var det skulle finnas och det blir nog ingen tur till mina vanliga jaktmarker på ett tag.

Fast det är kanske lika bra, för jag hade väl ändå bara fått lida för det efteråt. Fy f*n för mina j*vla fogar eller vad det nu är som bråkar med mig. Går man för långt, eller för fort, eller sitter för mycket i bilen, eller bär på Daisy ett tag, eller lyckas röra sig på fel sätt så nog får man tillbaka för det dagen efter . Det känns ju inte särskilt lockande att ut och röra på sig när man vet att man får ont. Gnäll gnäll...

Porchez, du vill inte läsa något på universitetet då? För det har du ju ett i närheten så då behöver du inte flytta. Varför vill du inte flytta förresten? Du kan ju alltid flytta tillbaka efter utbildningen. Jag hoppas att du hittar något som du vill göra!

Jag röstar på den 27 för Pixels ankomst .

Lappis, jobbigt att din pappa är så långt bort. Hoppas att han snart blir bättre!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!