• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Får prova i Firefox när jag kommer hem från jobbet. Tänkte ju att jag skulle kunna fixa det litet snabbt och lätt på rasten, men pyttsan att det gick...

• Izzie

Men usch OMS, det låter ju som en helt ohållbar situation! Finns det ingen hjälp man kan få via skolan gällande ADHD??? Det här lärarjobbet du gör måste ju vara deras sak! Jag förstår givetvis att du gör det, för vilken annan dedikerad förälder hade ju gjort samma sak, men till slut blir det ju för mkt. Själv satt jag med min lillebror och övade läxor och det var så frustrerande. Vet faktiskt inte vad problemet är med honom (dyslexi?) men det tog fruktansvärt lång tid innan saker gick in... och han är inte på något sätt ointelligent i övrigt ska tilläggas. Men vad jag menar är att en vanlig läxläsning blir ju till ett maratonlopp på ngt vis och det varje dag... Då kan man inte addera till allt annat oxå, för då blir det bara för mkt. Be om hjälp snälla OMS!

• Izzie

Apropå dedikerade föräldrar får man beundra ert tålamod gällande vinteroverallbeställningar  

• Izzie

Satan så dåligt jag sovit i natt. Mitt bäcken värker så jag vill gråta. Hur har ni andra med foglossning gjort? Finns det ngt som hjälper??? Har varit öm länge men nu bara ökar det på... Känns som ngn sparkar mig i underlivet...

• smint

ore, nu ahr dom fixat IE, så nu kanske det funkar för dig..  

izzie: stackars dig, hade aldrig så svår foglossning...  

nehe dags att söva lille H, sedan skall det städas.. 

• Ore

Jaa, nu funkar det. Attsingen att jag fortfarande inte kan välja mellan blå och grön, dock

• smint
    Ore skrev 2011-09-07 10:40:36 följande:
    Jaa, nu funkar det. Attsingen att jag fortfarande inte kan välja mellan blå och grön, dock
    haha   inte lätt.. jag gillade den blåa. blev röd här

• _koko_

Oms - Kram! Jag fattar inte hur chefen menade att det skulle bli bättre för dig genom att tvinga dig vara där vissa tider?

Haha, ja, efter den här hypen måste man ju nästan köpa en gneisoverall. De är billigare än jag trodde också (använda en säsong säljs för upp till 1000kr på tradera, så jag trodde helt klart att de skulle vara dyrare...), så jag är rätt sugen faktiskt, men avvaktar att det blir lite lugnare där.

AM - Jag tyckte bollen såg jättebra ut (de är "tjockare" och stadigare än vanliga pilatesbollar) men undrar om den är lite för låg för dig. Den min kollega har ska finnas ända upp till 90cm om jag inte minns fel, jag hade tänkt köpa 80.

Vickan - Vad tänker du på rent konkret? Vi har koll på detaljplanen (som dock är extremt luddigt formulerad med uttryck som "områdets karaktär" osv, jag tolkar det som att de vill och kan slå ner på vad som helst som de inte gillar) och arkitekten verkar mycket kompetent (hur man nu avgör det). Äh, jag skickar ett meddelande på FB.

• _koko_

(här blir det isf röd, rosa eller lila, beroende på modell, jag gillar bensluten på stingray).

izzie - Kram till dig med, låter hemskt!

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-09-07 11:01:57 följande:

AM - Jag tyckte bollen såg jättebra ut (de är "tjockare" och stadigare än vanliga pilatesbollar) men undrar om den är lite för låg för dig. Den min kollega har ska finnas ända upp till 90cm om jag inte minns fel, jag hade tänkt köpa 80.
    Du har säkert helt rätt! Vi har dessutom ett extra högt skrivbord ... Men VAR kan man hitta 90-boll?

Angående ditt erbjudande angående väskkvittot så säger jag; vilket snällt erbjudande! Men igår hittade jag en väska jag ville ha i affären (de ska bara korta axelbandet). Så kvittot is no more!  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!