• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Muggles, kolla sköldkörtelvärdet kanske? Jag var och är varm som gravid, minns inte hur det var efteråt. Och nu är det ju fortfarande inte efteråt dårå.

Smörgåstårta - har du kollat om Ica Maxi gör där du bor? Har för mig att det var lite billigare än så här nämligen och här gör de supergoda saker.

• passionsblomman
    start september skrev 2011-09-07 16:30:16 följande:
    Tänkte på dig PB när jag skrev. Det är enkelt att kolla hos husläkaren/VC dessutom.
    Jag måste säga, att jag så här i backspegeln och med min nya kunskap, unrar varför man inte regelmässigt tar de proverna på alla mammor, helst flera ggr efter förlossningen. För jag undrar verkligen hur många "förlossningsdepressioner" som egentligen är sköldkörtelspökerier? Det är visst väldigt vanligt med feldiagnosen "depression", och man sopar nog gärna just nyförlösta kvinnors mående under "baby blues-filten" utan att närmare undersöka saken. Tror jag.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • start september

Det är dessutom svårt att bli gravid och behålla graviditeter när det är knas. Håller med, så enkelt men ändå görs det inte.

• Mopedvin

HInner som vanligt aldrig mer än läsa... men men, sitter på jobbet och läser ikapp. Är det bara jag som gillar lampa nr 5??? nu har ju  inte jag sett spegeln men femma gillade jag bäst.

Muggles - blev så när jag ammad, försvann sen, tror det beror på det!

Tack för alla tips om weekendresor, det blir Barcelona! I maj 2012 troligtvis, och nu vill jag så klart ha tips i världens bästa tråd om Barcelona! Var bor man bäst, hotelltips, vad MÅSTE man se, restauranter etc! Eller ska jag skriva i resetråden? Provar här först!

• viktualia

Omsan - allvarligt... vad tänkte din chef att hon skulle lösa åt dig? Hm... blir alldeles matt.... KRAM på dig gumman!! Och inne i väggen har du väl redan varit en gång i livet.... inte har jag nåt tips på hur du skulle kunna låta bli det, den här gången.. men ta HAND OM DIG!!!!!

• Lapinette

Mopedvin - har ett lagt in ett långt inlägg om Barcelona i resetråden.

• Mopedvin

Tack Lappis! Vad heter tråden nu? Dig kan man lita på!

• Lapinette

Tur & Retur men den borde ligga "överst".

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!