• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

BS, ur ett födelseperspektiv är det toppen, det håller jag med om. De 700 g jag jämför med är vid exakt 40+0, skulle det dra igång nu giossar jag att det skiljer nästan 1 100 g, stora lade på sig en del på slutet.

Snartis, SF-måttet känns udda. Sen är det ett helt gäng olika BM som mätt under sommaren, kanske är det en förklaring. Man känner ju själv att magen inte är större i kläder också. Visst känns det tryygt med TUL, men tänk om det diffar så mycket att man missar att barnet tappar i vikt

• BrudSommar2006

September, ja det är ju omöjligt att sluta oroa sig tyvärr. Det är ju också så olika hur man fungerar från en graviditet till nästa men jämför gör man ju så klart i alla fall. Det troligaste är ju ändå att allt är bra och på något sätt får man väl fokusera på det. Jaja, det är inte lätt att gå och vänta!

• FruCicci

Snartis, guld och vinrött är fint! Eller beige färg...
    Olika nyanser av rött kanske....
    Tror att AM är experten!
    Hon gav mig en idé förra helgen som jag absolut inte kan släppa (till min makes förtret).

Ni bratade vinteroveraller halva dagen igår. Jag blev helt stressad, jag är då inte i närheten av att köpa det nu. Why? Tar de slut eller vad är det frågan om?
    Vi köpte till Victor på Stadium förra året, hoppas den funkar ett tag i år med, den var fantastisk och snygg med.
    Lussebullen ska jag försöka hitta ngt på, förhoppningsvis blir det Lindex, gillade deras förra året, då hon hade dem.

September, lider med dig, jag var så klar med min graviditet i vecka 37 med L att jag gick o lipade på mamamia och bad om remiss att bli i gång satt! Dagen efter kom hon, så det var ju tur....
    Jätte jobbigt med denna väntan.

åksjuka barn har vi med - men vi har inte gjort så mycket åt det mer än att vi alltid har plastpåse i bilen. Victor har spytt oftare än Louise, men det är inte så farligt, det händer ju inte alltid och blir bättre ju äldre de blir.

Kul att Gemma tittat in, kommer ihåg dig från den gamla tiden
    Läser andra trådar gör jag inte särskilt ofta, o kommenterar och slösar energi gör jag inte heller med andra ord så ofta Håller mig hit så ofta jag kan o hinner.

Hoppas att det löser sig Oms, lät lite konstigt med din chef och hur hon tänker!

HATTIS, ligger du o snusar på din bebis nu?

Vad mer.... har inte hunnit läsa allt...
    Nä jag vinkar glatt till alla!
    Åt lunch med finaste Frullan idag - hon är lika go o gla som alltid

• BrudSommar2006

Åh, nu blev jag påmind om Lucia! Måste börja kolla det här med Luciakläder, ah, samma elände varje år.

• Ore

Cicci: För min del var det för att inte stå mitt upp i all stress vid en tidig köldknäpp, och vara utan. Så jag kollade runt litet, visste inte riktigt vad jag ville ha, men bestämde mig sedan för en Gneis-overall och ville då passa på att köpa precis när de öppnade sin webshop och hade 20% rabatt

Sedan är det väl så att vissa overaller tar slut, ifall man vill ha något väldigt specifikt. Jag råkade ju ut förra året för att den jackan jag ville ha (till mig själv) var slut redan i början på november, och kom inte in några nya. Så jag ville gardera mig på overallfronten.

Men nu har jag en på gång hem, så nu är jag lugn!

• Liten med Mindre

Och på tal om jackor så vet jag att jag var in i våras på Sea Life för att spana efter någon jacka eller märke jag säkert fått tips om här. Men det fanns ingen jacka då, och nu minns jag inte vilket märke det var jag skulle hålla ögnen på.  

AM - det var säkert ditt tips - du har inte koll på bra jackmärken på SEA Life? Täckjacka/dun som är lite tålig och ändå stilren/civil.

• fru AM

Liten: SAIL RACING var det kanske jag tipsade om. Köpte en sån till Storsonen (på rea) - khakibeige. Och en Henry Lloyd dunjacka (svart) till mig.

Cicci: väldigt nyfiken på vad det var för tips jag gav som du gick igång på - tyvärr minns jag sällan hälften av alla mina tips? Det är ibland som att jag är ett tillstånd meditiativ trance när jag sätter igång och tipsar ...

Jag har hivat iväg ett mail till Snartis med bilder och länkar ... Fokuserade på chokladbrunt och cerise/fuchsia, guld och silver. More is more när det gäller orientaliska oaser.

• snaily

Heja September! Tur att inte jag kände till den där punkten på vaden, då hade jag nog masserat sönder mig innan Yngla kom.

Overaller och jackor, har inget att tillföra annat än att jag märkte idag att min Fjällräven behöver lite nytt vax på sig... blev ganska blöt efter promenad i regnet idag!

Varit på fikadejt med babysimskompis - hennes bebis är lite yngre än Y och hon väntar redan nästa! BF ganska precis ett år efter ettan!

• snaily

September igen
    Mitt SF-mått stod också stilla i en massa veckor, TUL med flödesmätning var dock normalt (hon låg lite under normalkurvan vilket också stämde med födelsevikten, lite under normalt). Jag var ju också jättenojig över moderkakefunktion (av helt andra anledningar än dig i och för sig) och började nästan tro på tillbakabildning på slutet precis som AM. Med andra ord, förstår ditt dalande humör och din oro, hoppas massagen funkar nu!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!