• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Det här låg i min inbox. Någon som har direktöversatt via google translate .. alltid lika charmigt .

hälsningar
    Hur var din dag? Jag hoppas att du mår bra. Mitt namn är Miss Anne Chizizy. Jag söker sanning och ärlig vänskap, någon som förstår kärleken som förtroende och ömsesidig förståelse snarare än att se det som ett sätt roligt men en mogen person med god humor.

Jag surfade på / www.brollopstorget.se plats idag när jag kom över din profil och det inspirerade mig att skicka dig en e-post, kom ihåg Freindship är en bro som ansluter långt avstånd blev near.if du delar samma åsikt med mig, du kan skicka mig mail till min emai adress (annekassala@yahoo.com) och jag kommer att berätta mer om mig själv så att vi kan lära känna varandra och utbyta våra bilder i god tro.
    Tack,
    Din nya vän,
    Anne

MIN EMAIL (annekassala@yahoo.com)
    -------------------------------------------------- -------------------------------

Greetings
    How was your day? i hope you are doing great. My name is miss Anne Chizizy. I'm searching for truth and honest friendship, someone who understand love as trust and mutual understanding rather than seeing it as a way of fun but a mature person with good sense of humor.

I was browsing on /www.brollopstorget.se site today when i came across your profile and it inspired me to send you a mail,remember Freindship is a bridge that connect far distance to became near.if you share the same view with me,you can send me mail to my emai address(annekassala@yahoo.com)and I will tell more about myself so that we can get to know each other and exchange our pictures in good faith.
    Thanks,
    Yours new friend,
    Anne

MY EMAIL(annekassala@yahoo.com)

• fru AM

Din nya vän! Naaawh vad gulligt

att folk orkar spamma sådär! fattar inte vad hon är ute efter ens. 

• fru AM

så den blivande modern har ordnat sin eger baby-shower? DET är nog inte så vanligt (om jag ska tro alla filmer jag sett). Som jag har uppfattat det är det något som väninnor ordnar - som en möhippa ungefär. Fast kanske minus förnedring och överraskningsmoment

• fru AM

Ska du gå,så köp något enkelt - en body i stl 62 eller något. Eller ett litet babygosedjur.

• Lapinette

Visst var det ett sött mail?!!

AM - japp, hon har bjudit in oss på Babyshower. Ska jag ta med mig sprit (till oss andra), pom-poms och en bra present till den blivande mamman? Som tur är så är det en kompis till mig som också är bjuden och lika oförstående till vad detta spektakel innebär.

• Lapinette

Om det är någon annan här inne som behöver en vän så får ni gärna överta henne .

• fru AM

Pom-poms? ska ni bilda hejarklack inför förlossningen?

ska presenten vara till mamman eller bebin?  Kanske en bok om babymassage? (present till båda) 

• Lapinette

AM - jag har som sagt ingen aning men eftersom jag tycker det känns lite skumt att köpa present till barnet innan det är fött så skulle jag nog hellre köpa något till mamman och pom-poms inför förlossningen. Hon kommer att föda själv ... troligen så kanske kan vi stå utanför och pom-poma?

• fru AM

Ge henne ett presentkort/klippkort på barnpassning! Är hon ensam om barnet så lär hon uppskatta det!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!