• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Heja September! Hoppas det händer nåt nu!

• fru AM

Håller tummarna för att Septemberbebis kommer idag!

• Ore

September: Härligt att det verkar ha börjat litet smått, hoppas det fortsätter!

Oms: Tycker det låter som att du ändå har en bra plan, och har gjort det du kan för att styra upp ditt liv så bra som möjligt. KRAM!

Heja PB, Vickan och övriga som går ner i vikt. BRA JOBBAT!

Tinga: Åh, hembakt knäckebröd! Mums! Är för övrigt sugen på att försöka sätta en surdeg, måste bara ha en
    tillförlitlig telefon som kan påminna mig om att jag ska greja med den litet varje kväll...

Porchez: Jag skulle också kallat det KY-utbildningar. Hoppas du hittar något bra! Och att det löser sig ekonomiskt för dig...

AM: UIlared var väldigt dåligt dandy-anpassat, ialla fall just i fredags. Inga sådana  gubbpyjamasar... Tyvärr.

Själv har jag inte hunnit in här i helgen alls, jag har ägnat större delen av helgen uppkrupen på en ställning och slipat balkarna i taket. Och inte blev jag klar heller, utan kommer behöva lägga mer tid på det...

• fru AM

Ore: tack för att du kollade i alla fall! Har fått några länkar via nödrop på FB Kram! Vad hittade/köpte du annars? Några fynd?

Apropå FB - vet ni att det finns en sida som heter Fruktförmedlingen ? Lämplig för alla som har för mycket frukt på sina träd och för dem som inte har någon fukt. Överbliven frukt hittar nya nyttjare ...  https://www.facebook.com/groups/240193612689388/

• smint

September: Hoppas det sätter fart nu, skönt att ni åkte in och kollade . Kram

• Oupsie

Åh spännande, hoppas att det blir bebis hos familjen september idag . Heja!

Oms, tycker också att det låter klokt att sluta med det fackliga när du har så mycket annat. Och jag förstår att de där brandkårsutryckningarna tar extremt mycket energi. Stor kram!

Vinkar till alla, måste plugga nu. 

• Ore

AM: Jag gick ut därifrån nästan 6000 kr fattigare, så något måste jag ha hittat.
    Lyckades faktiskt hitta BH:ar till mig (stor brist där, efter en rejäl rensning) för 60 kr/st, så jag slog till på 4 st. Blev en del leksaker, både till julklapp och födelsedagspresenter till lillkillen, syskonbarn och så vankas det ju födelsedagskalas i föräldragruppen dessutom. Pussel med få, stora träbitar för 20 kr/st - perfekt! Hittade en dockvagn modell litet större åt ena systerdottern, för 299 kr. Fleecefodrade galonvantar till lillkillen för 30 kr/paret.

Det var lagom lugnt där också, vilket var skönt. Så vi hade shoppingen avklarad rätt så snabbt.

• Ore

Är det förresten någon som har provat det där paketet för fotbehandling - "Baby feet"? Köpte ett sådant, för att jag råkade springa på det. Vet inte ens om det var billigt (165 kr), men blev nyfiken så det åkte ner i vagnen i den allmänna köpmanin.

Har också börjat förstå exakt hur man gör för att få så där överfulla vagnar som jag bara skakat på huvudet åt tidigare. Inga problem - man köper litet lagom med leksaker. Skrymmande värre! Gick själv till kassan med ett rejält berg i kundvagnen

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Ååh, hoppas September får snusa bebis idag!

är det någon här inne som är händig på wordmallar? Hjäälp, jävla skitprogram! 

• nennesjuttioåtta

hm, jag tror jag hittade något. Thanx google! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!