• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Men NU var det väl länge sedan September var inne!? Har hon åkt IN? Är Septemberbaby UTE?

• Parnassia

Satt precis och tänkte på det också!!

• Ore

Jag tror att September är på BB, och hoppas att bebisen är ute! Annars hade hon nog tittat in här idag, efter att hon var inne i natt och sa att det dragit igång. Hoppas allt har gått bra och att hon nu snusar på bebishuvud för fullt

• kängu

Spännande med September!

Lappis, kram för både förkylningar och "hoppsan"-gravida väninnor. Låter dock inte som ngn kul sits för ngn av dem.

AM, kul med Knattetimman!

• MSW

Ja, man får väl absolut hoppas att september inte varit inne pga bebisen är på g/har kommit!

Tanken med mitt pluggande är att jag ska klara av de två första delkurserna av den kurs jag började nu.. Vilket innebär att jag ska försöka hålla ut till 6/11 (BF 17/11).. Nu ska jag göra mig i ordning för att sova! Kram på er!

• viktualia

vad jag kan gissa så är 11 pers anmälda till middagen på lördag. Plats och tid finns i min blogg!

September - hoppas att småsyskonet är ute nu och att ni mår prima!

Ego - hög snurrfaktor i tillvaron.... och lite hällande ösregn på det.. längtar ännu mer efter både braskamin och utlandsresa nu...

• Ore

Hoppad det går vägen med kurserna, MSW! Väldigt bra BF-datum förresten, en utmärkt dag att föda barn på

• Oupsie

Hoppas att Septembers bebis är här nu .

MSW, hoppas att du orkar med skolan. Är det graviditeten som är jobbig, eller är det "bara för mycket" som händer i livet? Angående tvättmaskiner så är jag väldigt nöjd med vår nya, den har en snabb-knapp, så nästan alla program finns i tre tider. Tycker att det är skönt att kunna tvätta på kortare tid ibland. Vår förra maskin hade ganska långa program, och valde man ett kortare så gick det inte att ha full centrifugering (vilket funkar här). Det är en Husqvarna. Jag kan kolla upp exakt modellnummer om du vill (orkar inte gå upp för trappan just nu ).

Lappis, skickar en kram! Så jäkla trist och jobbigt att det är stopp i kön . Och vilka situationer dina vänninor är i, det låter rörigt. 

• start september

Tack  för alla tankar! Kort rapport:; En liten tjej föddes vid lunch.  Inte så himla liten heller, 3,9 kg så TUL lär ha varit lite fel. Snabbt och bra; Lycka! Storasyster har varit här och pussat, hjärtat gick nästan i bitar. Vi åkte in vid 5.30, så sex h inne. Från att vattnet togs vid fem cm gick det på mindre än 1.45 h. Ett stygn:

Jag vågade inte ens drömma om att det skulle ga sa bra:  

• Oupsie

Angående lördag, det är ingen som har vägarna förbi centralen, ungefär, och vill slå följe med en lantis som mig .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!