• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Smint, min son tog både polyper och tonsiller i ett svep -08, när han var 7 år. Då hade han under en lång tid hållit oss vakna medlest snarkningar som anstod en vuxen karl. Jag puttade ofta på min sambo innan jag fattade att det var den lilla pojken!

Hålrummet bakom näsan som ska finnas, fanns inte, kan man säga, för polyperna var så galet stora. Jätteskönt att få det gjort! Det jobbiga var helt klart att se honom sövas. Det är en speciell känsla att se sitt barn bli helt slappt och försvinna så som de gör vid narkos. Men allt gick strålande och läkte fint. Men ha kräkpåsen beredd i bilen! Vår som spydde som en räv medan vi åkte hem.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Piggelin1

Stooort grattis September! Åh vad roligt att lillasyster är här!! Vad gott att det gick snabbt & bra!

• Liten med Mindre

Tinga - hurra för pastaskruvar!     Glömde visst den fantastiska nyheten.
    Har ni varit hos ät-teamet ännu?

• smint

PB: tack för tipset, kruxet är att vi åker nog taxi alternativt tåget, är bara några stationer.  Men det skall nog gå bra. 

jösses vad man skall tänka när man skall packa för sig själv och barnen.. välling, ersättning, medeciner, kläder.. jaja det blir nog bra  

• fru AM
    smint skrev 2011-09-13 11:52:18 följande:
    PB: tack för tipset, kruxet är att vi åker nog taxi alternativt tåget, är bara några stationer.  Men det skall nog gå bra. 

jösses vad man skall tänka när man skall packa för sig själv och barnen.. välling, ersättning, medeciner, kläder.. jaja det blir nog bra  
    Ja - mycket packning blir det. Nu får du förlåta - men jag minns inte var du ska? Jag brukar ALLTID packa för mycket kläder - tror alltid att barnen kommer byta kläder hela tiden osv när det visar sig att de mest springer runt i badkläder alternativt tröja och blöja
  • Liten med Mindre

Ore - jag kikade på sån, men tror att den blir svår att fästa maskinerna som i övrigt kommer att utgöra utrymmet. Ska hem o mäta för en hissbar tvättställning att fästa i taket. Men först är det lunch!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!