• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    start september skrev 2011-09-12 22:20:42 följande:

Tack  för alla tankar! Kort rapport:; En liten tjej föddes vid lunch.  Inte så himla liten heller, 3,9 kg så TUL lär ha varit lite fel. Snabbt och bra; Lycka! Storasyster har varit här och pussat, hjärtat gick nästan i bitar. Vi åkte in vid 5.30, så sex h inne. Från att vattnet togs vid fem cm gick det på mindre än 1.45 h. Ett stygn:

Jag vågade inte ens drömma om att det skulle ga sa bra:  

Åhh, gud vad härligt September! Stort stor grattis!
  • Oupsie

Blir ju tårögd här när jag tänker på storasyster som pussar lillasyster. Är det PB som säger att man blir mer blödig sen man fått barn? Eller? Tycker det stämmer i alla fall, tårarna kommer snabbt nu för tiden .

• Oupsie

En snabb fråga innan jag ska gå och lägga mig, är det någon som har någon uppfattning om Åhléns ytterkläder till barn? Är de något att ha?

Grattis igen September! Så roligt

• Lapinette

Stort grattis till September med familj!

• fru AM

Grattis September! Härligt att det gick så bra och att lillasyster är här nu. Att hon lurades så med storleken också! KRAMAR

• Tinga

September - stort grattis till den nya lilla tjejen! Vad härligt att allt gick så bra! Grattiskram!

• passionsblomman

Nejmen September!!! {#emotions_dlg.flower}GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}tänk, nu fick lilla flickan samma födelsedag som min sambo! ÅH vad roligt att hon är här nu och vad skönt att allt gick bra! Stor kram!Nalle

Oupsie, vet inte om jag sagt det. -Jag säger så himla mycket. Men lättrörd är jag sedan innan och inte blev det bättre av att få barn. Men som gravid och ammande var man ju helt hopplös.

Idag har jag putsat några av våra miljarder fönster och storstädat på altanen (dvs skurat räcken och snickerier med fasadtvätt och hållit på.) Det lär straffa sig i mina arma armar imorgon, men just nu känns det skönt att ha fått det gjort.

Nu ska jag göra min jubilerande sambo sällskap framför tv´n innan han somnar.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tinga

Lappis - vara kramar till dig! Så himla ironiskt med dina väninnor som alla blivit gravida bara sådär. Vet inte vad jag ska säga, så skickar en kram till. Men jag tycker att du är fantastisk på att fokusera på det goda i ditt liv, istället för att bli bitter. Du är stark!

• Tinga

Lappis igen - såg finalen av SYTYCD här ikväll och jäklar i min låda vilka bra dansare det finns! Önskar verkligen att man kunde gå på en av seras föreställningar. Och det var ju verkligen rätt som vann; hon har varit grym hela säsongen.

• BrudSommar2006

Tjoho, grattis September, vad roligt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!