• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Hoho, wordexperter?
    Om jag har en massa gråa fält i en adressfot ex, men vill ha HELA adressfotem editerbar, men ändå förskriven så de vet vad de ska skriva, hur gör jag det? 

• BrudSommar2006

Ore, japp, jag har provat det där Baby Foot eller vad det heter, det gick några dagar och sedan fjällade man rejält om fötterna i vart fall men om det gjorde någon vidare skillnad egentligen vet jag inte, det var mitt i semesterkaoset jag testade.

• Lapinette

Hoppas in lite snabbt ... härligt september ... en septemberbebis!!!!

nenne - sorry ingen wordexpert snarare hyfsad på Excel .

Annars så låg jag på soffan hela dagen igår med lätt feber och snuva. Härligt att sitta och snora och gråta till SYTYCD-finalen och sedan en fransk långfilm.

• nennesjuttioåtta

Tack ändå Lappis. Jag löste det. Krya på dig! Vad trist att bli sjuk (igen?)

• Ore

Lappis: Attans vad förkylningarna verkar gilla dig?

Angående babyshower förresten, så är det väl något väldigt amerikanskt. Eller i alla fall osvenskt, jag har bara stött på det i amerikanska filmer. Och det ersätter då det svenska konceptet med "present till barnet när det är fött som lämnas vid lämpligt tillfälle". Så jag skulle helt sonika köpt någon present till barnet (motsvarande som jag skulle köpte efter barnet är fött), och kanske någon liten till mamman också. Lekar och sånt får ju den som bjuder in ha planerat, och fixat material till i förväg.

BS: Då verkar det ha någon form av effekt i alla fall, får prova och se alltså

• fru AM

Hade aldrig hört talas om "Baby foot" - nu blev jag lite intresserad. Fast det är ju skönare att gå på fotvård - med en timmas tvångsmässigt veckotidningsläsande ...

• BrudSommar2006

AM, jag tyckte mest att det var värt att försöka eftersom jag aldrig kommer iväg på någon fotvård! Har en förpackning kvar, får testa den vid tillfälle.

Påminn mig, jag ska alltså infinna mig vid den där restaurangen kl 16 på lördag och då hittar jag er alla där?

• nennesjuttioåtta

Just det, vi ses ju i helgen! Woaah! Står tiderna i bloggen? När ska ni ses? när tar det slut? 

• fru AM

16.00 ska det vara bord bokat. Det håller väl på tills folk stupar, tröttnar elller kräks ...  

Nenne: upprepar erbjudandet!!

• smint

ore: Läste i någon blogg, tror det var Anitha eller amanda shulman som testade det, kommer dock inte i håg vad hon gillade det.. Men det stod en del om det iaf

Lappis: Nej men vad trist med feber och snuva. Hoppas det känns bättre idag.  Vann rätt personer SYTYCD? Kanske kan man se finalen på kanal5.se?

Här är T ledig och vi pysslar med lite av varje, eller just nu ser hon på barbapappa, jag kollar upp förvaring på arlanda och H sover..  

Trodde i min enfald att om man bokar en taxi i förväg att dom kunde ordna så att det finns 2 bilstolar i bilen. Men det gick då inte.. har helt fått för mig att jag läst om familjer som bokat med 2 stolar.. ville helst slippa ta med H´s bilstol men kom på att det finns effektförvaring på arlanda. Men kruxet är att dom har öppet mellan 6-22 och när vi landar så kommer vi hem mitt i natten... så skall se om det funkar att ha den i ett skåp.

Något annat som man inte får glömma att ha med till barn när man åker till värmen? Ni resvana  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!