• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Cicci - här händer inget "huxflux" aller "ooopps".

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-09-12 15:15:08 följande:

Cicci - här händer inget "huxflux" aller "ooopps".

Lappis: du vet väl att Cicci är den borna optimisten - hon slutar aldrig hoppas!
  • Lapinette

AM - je sais! Men kaninen hoppar inte så mycket just på den ängen längre.

• FruCicci

Förlåt Lappis att jag hoppas för din skull!
    I min värld så är inget kört... hoppet är det sista som överger människan.

Men jag ska inte skriva så mer för det verkar sannerligen störa dig.
    Förlåt kaninen!

Nu till dagis.
    Tack Am för länken till Knattetimmen, ska kolla det väl hemma.
    POK

• Liten med Mindre

Lappis - om jag får besvära med en vin-fråga. Inser när jag börjar packa ner köket igen att den enda vinflaskan som finns kvar utöver champagne, är en Chablis. Finns det något som är extra gott att äta ihop med just Chablis? Känner att den nog är lite för fin att bara öppna utan eftertanke.

• Lapinette

Cicci - efter 5 år så känns det lite jobbigt att höra ... "det kommer att funka". Sorry, det känns lite passé. Och visst ska man vara positiv och hela den grejen men det ärprecis det jag valde .. ett liv där jag mår bra, istället för ett liv som tyngde ned mig med negativa svar varje månad.

• Lapinette

Liten - Chablis funkar jättebra ihop med skaldjur eller fisk. Vill du ha ett specifikt recept så gå in och titta på Systembolagets sökning. Jag har nog receptförslag till Chardonnay hemma (men tar inte med mig datorn hem ikväll).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!