• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Förresten, har börjat fundera på en ny tvättmaskin, hur vet man vad/vilka som är bra..? Någon som har någon input på området?

• Tinga

Oms - jag tycker att det låter vettigt att sluta med det fackliga engagemanget. Skala bort allting som inte är nödvändigt just nu och fokusera på att göra det så bra som möjligt för din dotter (och dig själv i den mån du hinner). Dottern och det som hänger ihop med henne är ju något som du både vill och måste göra, och jobbet också förstår jag, för ekonomiska problem som kronan på verket behöver du ju inte just nu. Det kommer att finnas utrymme för fackliga och andra engagemang så småningom. Kram!

Här har vi varit på familjeutflykt idag. Jättemysigt! Vi åkte till Nimis, vid Kullaberg, som är ett stort konstverk/koja/klätterställning i ett, som var jättekul för barnen. Sen var vi på Krapperups slott och fikade, och vilken fika sen! Vi har varit på så många ställen där det inte varit värt kalorierna, men här... Plommonpaj med mandelknäcktäcke, hallon- och kokoskaka och päronpaj med mandel. Så ska en fika vara, med stort utbud och riktigt goda bakverk.

Heja alla er som kämpar på med vikten! Tänk på att så pass lite som 4 kg gör en hel storlek.

• viktualia

Tinga - låter som en ljuvlig dag!! Här har det ösregnat....

Resefråga:  vi har nog lagt ner Kap Verde.. insåg att 9 timmar flygtid med Trollet kändes sådär. Nu grubblar vi över Kanarieöarna. Vi tänkte oss att dra i slutet av november. Några tips? Har resetråden avhandlat detta?!?

• porchez
    start september skrev 2011-09-11 12:17:42 följande:

Allt lugnt här, idag är jag över tiden sex dagar får jag det till. Ja, ja. Tålamod.

Imorgon kommer det hända grejer, det tror jag det, för det är en alldeles ypperlig dag att föda barn på då!
    Håller tummarna och önksar redan nu lycka till
  • porchez

MSW -jag ska göra det så småningom, har mått lite halv dåligt den senaste tiden, men vet inte om det beror på mycket jobb/stress/dålig sömn eller nåt annat. Tänkte varva ner först och se hur jag mår efter det innan jag söker hjälp. Vi har privat läkarmottagning via jobbet, så man är garanterad tid inom en vecka, men brukar alltid få samma dag eller dagen efter. 'så jag känner ingen stress. 

Just ja, det jag tänkte skriva sist om sköldkörtelproblem, så är det enligt min jobbarkompis, vanligt att man inte får alla symtom, hon som är överstim. är tex. vädligt rund och har inte alls gått ner i vikt av detta.

• start september
    porchez skrev 2011-09-11 22:28:56 följande:
    Imorgon kommer det hända grejer, det tror jag det, för det är en alldeles ypperlig dag att föda barn på då!
    Håller tummarna och önksar redan nu lycka till
    Hoppas så att du har rätt! Det passar alldeles förträffligt! Vågar man säga tack på förhand?
  • start september

Och MSW, imorgon ska vi på en kontroll på förlossningen och får förhoppningsvis träffa någon läkare som är villig att lyssna.  Har suttit och läst på risker med att gå över mycket och det är ju inte så munter läsning dessvärre

Det låter jobbigt att du mår så dåligt - pluggar du fortarande eller har du lite paus fram till syskonet kommer? Då kanske du kan få ta det riktigt lugnt i veckan?

• porchez

Hej hopp ett snabbt nattinlägg ifrån mig. Jag har inte hängt med i svängarna de senare åren, det heter ju inte KY-utbildningar längre utan YH. Så det finns visst spännande saker att läsa i min stora stad. Så nu har jag beställt hem information. Vilket tydligen var väldigt dumt att göra innan man ska sova, det fick ju enbart min oroliga hjärna att börja jobba så just nu funderar jag på hur det ska gå ihop rent ekonomiskt. Det är ju verkligen nåt jag behöver tänka på just nu?? Suck...

• start september

Lägger till ett nattinlägg: Efter att ha känt dåligt med rörelser åkte vi in vid 23.CTG såg bra ut och visade oreglebundna värkar. Jag känner knappt av det, men med lite flyt har det börjat. Nu har jag laddat med alvedon och macka och sen ska jag försöka sova. Känns positivt att det händer något!

• Parnassia

Spännande september! Jag håller tummarna för att allt går er väg nu.

Oms och Porchez! Ta hand om er noga! Man kan jobba och slita mycket men ingen tackar en för att man jobbar så att man blir sjuk själv. Kram, stöd, energi och tålamod till er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!