• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Men ore - du får inte skriva så mycket mer medan jag svarar!

Snartis - ang lördag så ska jag försöka shoppa jacka o annat innan, så det är nog svårt att klämma in en fika med före kl 16. men det hade varit skoj att ses - läänge sen.

• passionsblomman

Hallå där Piggelinan!
    Jag får inte tag på några kräftor till torsdag vekar det! *besviken*
    Vi får äta kantarellmackor ändå.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Nu minns jag inte vem som länkade till den - men en sån där trevånings torkställning har vi. Den är kanonbra! Man kan fälla ut bara halva och då blir den så smal att den säkert funkar i er "tvättkorridor". Lakan funkar både på den och på den helt vanliga torkställningen jag har. Fast jag brukar oftast torktumla just lakan.

• smint

am: vi åker til Kreta på fredag. Jo man packar nog för mkt, men nu skall jag verkligen göra ett försök att inte packa massor. Vi bor på lägenhetshotell så det funkar ju att tvätta för hand och hänga upp. 

Skall man ha badblöjor till H, har köpt solkläder men han kanske skall ha badblöjor när/om han badar..

• Tinga

Tack, sötnosar!

Liten - ätutredning/träning börjar den 17 oktober och blir på heltid i två veckor då.

• fru AM

Smint: visst ja - Kreta var det! Badblöjor är kanske bra - jag har bara använt blöjbadbyxor till Hektor. Badblöjor  finns kanske att köpa på plats, men kanske dumt att chansa? Det viktigaste är ju att ev bajs inte trillar ut i poolen  

• passionsblomman
    Tinga skrev 2011-09-13 12:32:11 följande:
    Tack, sötnosar!

Liten - ätutredning/träning börjar den 17 oktober och blir på heltid i två veckor då.
    OJ-vilken mastig grej ni har att ladda för då! Två veckor på heltid!
    Fast skitbra förstås!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

am: jo blöjbadbyxor hade T, men jag kan inte hitta dom.. får svänga förbi babyproffsen imorgon och köpa ett par. Blir ju billigare än att köpa badblöjor.

Imorgon skall vi äver till skansen och T skall lämna sina nappar, bara sådär. eller hon har pratat om det i 1 vecka nu och inte haft napp sedan dess. En å¨hennes nya fsk hade lämnat sina nappar och fått diplom. Så det får vi göra imorgon  

• Piggelin1

PB - vi får försöka överleva det - jag tror det ska gå Kantareller funkar med!
    Håller tummarna för att det ska gå vägen med Amanda, fortfarande inget mer kräks än imorse & nu har lunchen passerat med.
    Hon är sååå laddad för Astrid Lindgrens Värld på fredag & för den delen att åka till er igen också! Maken är lite förkyld/febrig (killförkylning?), men det ska nog bli folk av honom med tills torsdag.

Förutom lite sjukstuga här just nu så är det verkligen alldeles alldeles UNDERBART att vara hemma tillsammans alla fyra en hel månad, & lite speciell ledighetskänsla då det är utanför ordinarie sommarledighet dessutom. Rekommenderar ALLA att ta en period tillsammans - främjar helt klart familjelivet!

• Ore

Pastaskruvsvågen fortsätter här! Härligt med framsteg!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!