• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Omsan, vad roligt med smygläsaren!

Gäsp, hundkurs igår kväll och annan hundkurs ikväll, det är otroligt vad mycket hundkursande det blir trots att jag inte har någon hund. Jaja.

Imorgon kommer svärmor. Vad mysigt.

• Liten med Mindre

izzie - om du inte har bestämt recept för marmelad, så rekommenderar jag:

http://www.alltommat.se/recept/Plommonmarmelad-med-limevanilj-och-ingefara-7747

Sen gillar jag glasstårtan som någon här letade upp recept på. Jag frös in en laddning kompott och lagade sen tårta vid tillfälle.

http://www.alltommat.se/recept/Frusen-plommontarta-10381

Och vet du fortfarande inte vad du ska göra så går det ju fint att  frysa plommonen som de är eller halverade utan kärnor.

• Tinga

Piggelin - kan du inte ta och komma hit med den där marmeladen, så bjuder jag på nybakat bröd! Jag blir jättesugen på att koka marmelad när jag hör andra som gjort det. Vi har mycket äpplen i kylen, så jag funderar på att göra en äppelchutney.

• Piggelin1

Tinga - vi kanske tar dig på orden Nu närmast är det Småland & Astrid LIndgrens Värld på G, men sen kanske? Vi är ju hemma några veckor till tillsammans, maken & jag.

• Tinga
    Piggelin1 skrev 2011-09-14 10:08:47 följande:
    Tinga - vi kanske tar dig på orden Nu närmast är det Småland & Astrid LIndgrens Värld på G, men sen kanske? Vi är ju hemma några veckor till tillsammans, maken & jag.
    Jättegärna!
  • Liten med Mindre

Oms - säger som de andra, kul men märklig upplevelse att se någon läsa på om våra liv.

Nu rör det på sig hemma lite i alla fall - igår började vi plocka ner gamla köksskåp och skruvade upp i garaget. Bara 2 än så länge - men ändå. Jag som inte är så jättevan med skruv o borr tyckte det var bra och kul att får dra skruv i något oömt som går fint att träna på.

Och idag var golvkillen och kikade för att kunna lägga ny våtrumsmatta i tvättgången när pannan byts.

Vad gäller resor har jag ingen direkt input. Vi gillade Nice för en längre weekend, men det var nog både dyrare och tog mer tid än tänkt. Heidelberg var fint när jag var där på jobb i våras.

• Liten med Mindre

BS - vilken otur du har med fickor o väskor. Jag har nog mest nycklar i väskan, och den jag har har hållit på övertid nu. Får väl se när det blir en ny. Men först vinterjacka till mig!

Sen blev jag besviken igår - hade hittat vinterkängor i rätt modell o storlek på blocket, till Mindre. De fanns kvar, tills säljren kom hem och kom på att det var fel storlek hon angivit. Så nu får vi leta igen.
    (Om inte någon här har strl 26, goretex-kängor att sälja förstås. Vi har haft Vikings svarta och letade likadana igen.)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!