• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Stort grattis till lillasyster September!!!

Och Tinga, vad underbart med pastaskruvarna!

• Parnassia

Tallin har jag varit för många år sedan. Vi åkte med Tallink på en enkel kryssning. Två nätter på båten och dagen i Tallin. Trevligt och fint! Och inte dyrt.

AM - skriv inte så där "(när småbarnen blivit lite större så man ids flyg med dem läääänge)". Jag laddar ju nu för vår Thailandsresa och bävar aningens för flygresan med barnen. Lilla får ju dessutom inte ens en egen flygstol!
    Mitt mantra är: "Folk har gjort detta förr och varför ska inte jag/vi klara det?!" (Lite som med en förlossning ) Samt att jag tänker, "vi ska flyga på natten båda hållen och barnen kan förhoppningsvis sova så mycket som möjligt".

Har precis duschat efter kvällens gympapass. Så kul och bra var det. Nytt för terminen var att det var en del step i och det har jag saknat! Körde en del step för några år sedan och det är så kul!
    Nu: soffan och House.

• Oms

Ett jättestort grattis september!!! Så underbart att allt gick bra och dessutom att det var en helt ok upplevelse:) jättekul och vad mysigt m stora syster som pussade på lillasyster:) en stor kram till hela familjen:)

• viktualia

September - grattis och hurrarop och välkommen hem och allt!!!!!!!!!!!!! Kram!!!

Ang navigation till tråddejten - kolla på fejjan så bidrar jag med förslag på samlingspunkt på centralen på lördag! Det var Oupise som frågade tror jag?!?

Tvättmaskin - fick en ElektroHelius på köpet av hus.. helt ok. Torkar tvätt gör vi genom torktumlare och för hängtvätten - avfuktare! Tjohoo så bra! Och japp, vi har en rejäl tvättstuga!

Ego - är verkligen MATT! Det börjar kännas att favvokollegan försvunnit och därmed att det finns en vakant heltidstjänst som en snigel till kollega och jag delar på att rädda. Jobbigt! Motivationen till höstsemester ÖKAR!!

Och jag gör en ny efterlysning i den frågan - nån med åsikter om Kanarieöarna? Med barn? I november?

• Oms

Men jag måste ju berätta, vet ni vad jag såg idag???? Jag såg en kvinna i 40-årsålden, iklädd en snygg kavaj, markerade dolce glasögon, en mkt påtänkt svinrygg och med en smartphone i handen. Jag kommer inte att berätta var eller hur jag såg der jag såg av plötslig anonymitets önskan MEN jag kan berätta att hon läste denna tråd på sin smartphone o hon log stort, misstänker att hon just då läste om september:) Men så konstigt det kändes, att där satt en för mig helt främmande människa o läste på om våra liv, en mkt mkt märklig känsla Hej på dig du mitt i livet kvinna som jag såg imorse. Om du läser det här får du gärna göra dig till känna för det skulle vara rätt så trevligt att nästa gång vi ses kunna säga hej utan att du tror att jag är en galning;)

• Oms

Vickan- Kanarieöarna går nog alldeles utmärkt i november! Det är inte långt att åka, vädret är bra, och det är ett enkelt o okomplicerat resmål. Att åka med barn kan vara jobbigt om det är en väldigt lång flygresa och man landar mitt i natten eller att det är en stor tidsskillnad- i övrigt brukar allt flyta på bra, t o m om de blir sjuka:)

• fru AM

Oms: otroligt kul att du såg en smygläsare! Vi har koll på er - bara så ni vet!!
    Parnassia: ledsen ... skriver då inte mer om mina upplevelser av barn på långa flygresor Vill du veta så fråga - i övrigt håller jag tyst. * drar igen blixtlåset över munnen*

• Lapinette

Omsan - vilken syn du har och vilken sjuk känsla! Var hon verkligen inne här och läste? Som sagt - galet!

• Tinga

Trenden med pastaskruvar håller i sig; gick fint idag med. Skönt för då vet vi att det inte bara var one-off.

PB - ett snabbt tips till; vi var i Gdansk i somras och det är också ett jättemysigt weekendresmål där man får mycket valuta för pengarna.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!