• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

Vart ska ALLA dessa människor som är ute o åker nu? Det e ju fullt på ALLA allmänna kommunikationer som jag har besökt, som en helt annan värld:) skönt att stormen bedarrat, ny blir det kryssning m jobbet, ha en bra dag allihopa:)

• Tinga

Oms - ha, vad coolt med smygläsaren du tog "på bar gärning"!

• Parnassia

Oms - coolt med läsarinnan!

AM - jag kommer inte att fråga mer.

Idag vabbar jag för Lilla ska först på återkontroll hos läkaren för öronen och sen i em ska hon få MPR-spruta på BVC.

Ha en bra dag allihop!

• smint

Oms: haha helt galet att du såg vad hon läste hej på dig om du läser igen

• Ore
    fru AM skrev 2011-09-13 18:30:37 följande:
    Och jag vill till (när småbarnen blivit lite större så man ids flyg med dem läääänge):
    - Tulum i Mexico
    - Koh Lipe, Thailand

(och till New York, Marocko, Argentina, Kalifornien ...)

Tulum är mysigt! (Fast undvik att bo i strandhydda, blir så himla jobbigt om det blåser från havet)

Även jag har New York, Marocko, Argentina, Kalifornien, samt Peru, Borneo, Tanzania och litet andra ställen högt upp på "vill resa till"-listan...

PB: Har inte så jättemycket att tillföra i tipsandet, men Riga och Tallinn har jag spanat litet på för ev. resa med mina tjejkompisar från högskolan - verkar vara fina städer, med väl utvecklad cafékultur, bra spa-möjligheter och bra prisläge. Plus att man då har möjlighet att ta en nattbåt och komma undan rätt billigt, ifall man inte hittar billigt flyg.

Tror också att de flesta städer julpyntar i december, så det kan nog bli suveränt!
  • Izzie

Tinga - Yeah för pastaskruvar!

Oms - Kul med smygläsare! Inte illa att kunna snappa upp det så där i farten!

Parnassia - Vi har flugit till USA i omgångar med Matilda och det har gått bra. Visserligen är det inte så vilsamt för en själv, i synnerhet inte då de inte har egen flygstol, men med lite planering har det ändå funkat för oss. Jag hart laddat med att se till att hon är i rätt "mode" för själva flygningen. Dvs mätt och utvilad om det är dagsflygning och trött men mätt de gånger vi flugit på natten. Jag har bunkrat med snacks som hon gillar och lite presenter som hon fått under resans gång. Tex ritblock och pennor, nya böcker och liknande. Även lite mutor med godis har funkat De senaste gångerna har vi tagit med hennes bärbara DVD och det har funkat kanon. Då har jag beställt lite nya filmer via CDON och hon har suttit klistrad i flera timmar...

MSW - Låter som du har det lite mycket just nu! Skönt att du klarade sommarkursen och hoppas du får tillgodoräkna dig poängen, då blir kanske trycket lite mindre i höst? Kram!

Åh, julshopping i ngn rolig storstad är en dröm jag har! Allra helst NY, men det finns ju fler trevliga städer på närmre håll! Älskar julen! 

• Izzie

Nähä, jag borde verkligen ta tag i min plommonmarmelad... Tiden går fort närMär på dagis och idag har jag luncchdate med en kollega. Maken plockade av alla plommonen i förrgår kväll och igår satt jag på nätet och letade efter recept på vad jag ska göra med alla. Har nu bestämt mig för marmelad, chutney, paj och toscarutor... 

• BrudSommar2006

God morgon. Jag har ett problem med förvaring när man lämnar hemmet. Så här - jag köpte nyligen en ny höstkappa. Jag har nu använt den ett par veckor och fodret i ena fickan har redan gått sönder eftersom jag haft bilnyckeln i den fickan. Jag skaffade också för ett tag sedan en ny handväska. Jag vill inte ha en massa olika handväskor och så ska jag stå på morgonen och skyffla över hela mitt liv i olika väskor beroende på vad jag ska ha på mig i övrigt så att det ska matcha osv, nä, inget för mig, jag har en handväska punkt. Den har jag väl använt någon månad nu kanske och innerfodret har gått sönder redan. Förra kappan gick fickorna också sönder rätt fort, och förra handväskan. Var ska man ha sina saker om man inte kan ha dem i väskan eller sina fickor?? Undrar jag.

• Piggelin1

Tinga - härligt att höra om pastaskruvarma!!

Omsan - gud vad kul med smygläsaren - att du kunde urskilja det på den lilla smartphoneskärmen?! Att det var just vår tråd & ingen annan här på BT?! Undras om jag hade kunnat hålla tyst i en motsvarande situation

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!