• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Intressant länk AM men tveksamt om jag orkar tempa mig... Känner mig varken hyperaktiv eller nervös heller. Sitter på bussen men orkar inte radbryta Maken har redan köpt tvådelat Everest-ställ till Moa men det var 20% rea, annars brukar jag vi inte vara så tidiga. Snartis : det funkar bra för jag läser distanskurser med 0 sammankomster, upprop och redovisning per email. Och tjejerna sover rätt mkt...

• MSW

Usch, idag har jag en dålig dag! sov dåligt i natt, hade sådan jäkla halsbränna att jag fick gå upp och kräkas! allmänt svårt att hitta bra sovställning.. Halvt myrkrypningar i benen.. Och aldrig lagom varm! Och idag känns det som att ingen förstår hur trött jag känner mig.. Och ryggen/fogarna gör ondare än de gjort på ett bra tag.. Och det känns som att tiden står helt still och att BF aldrig kommer närmre... *gnäll gnäll*

• Parnassia

MSW - kram till dig. Man får gnälla och känna sig ensammast i världen. Men innerst inne är det ju inte så, vi är ju här iaf.
    Har du någon bra medicin mot halsbrännan? Jag provade lite olika sorter minns jag, link var nog den sista sorten jag höll på med.

Åh Ore! Jag vill också åka till Ullared! Jag hade tänkt det, men vi ställde in, det blev lite mycket med trådträff, semesterresa, hantverkarräkningar och miss i planeringen med makens FP...

Nu blir det soffan och koma. Har fått ny chef på jobbet och är lätt sliten, men han verkar bra. Men det blir ju ingen BT på dagarna nu. Än.
    Maken har fått hem sin nya leksak och är ute och testar den. En fyrhjuling.

Ser fram emot att träffa er snart! Men jag är nervös!! Nojjar över allt möjligt.Foten i munnen

• fru AM
    Parnassia skrev 2011-09-08 20:32:36 följande:
    Ser fram emot att träffa er snart! Men jag är nervös!! Nojjar över allt möjligt.Foten i munnen
    Ingen fara Parnassia! Det ska bli så kul att träffa dig! Och alla er andra!
     Det enda vi behövar oroa oss för är glutamaten i maten
  • viktualia

Parnassia - jag lovar att hålla dig i handen!!! Men mest känns det lagom udda att du, som är en del av min tillvaro i ett sammanhang, "plötsligt" ska traska in i det HÄR sammanhanget... lite kolliderande världar.... snurr snurr...  Hur som - det här gänget är himla mysigt IRL så det är inget att nojja över!!

Vinterkläder till Trollet  - har vi inte ens tänkt tanken på att skaffa än. Det löser sig när det behövs.

Ego - just nu är jag lite less på att mitt jobb är ett enda virrvarr av intriger/förvirringar som allt beror på att vi varit utan chef ett halvår. Nya chefen är på plats sedan några dagar och verkar bra. Men MÅTTE detta gå över fort! (kaoset alltså)

Omsan - gumman!! Tänker mycket på dig!!! Kramar!!

• viktualia

Parnassia!!! jag har just ramlat tillbaka till vår gamla vanliga värld... telefonen ringde och nu är jag engagerad i det som händer sommarn 2013.... så det kan gå...

• Parnassia

Men lite med i den här världen är jag ju redan. Har ju trots allt varit på två trådträffar innan.

Men VIckan! Vad spännande med 2013! Berätta mer via lämpligt forum!

God natt allihop!
    Ingen nämnd och ingen glömd.

• Tinga

Oms - jösses, vilken cirkus i ditt liv! Förstår att du är trött o less och mer än så. Helt otroligt att lärarna lägger så mycket jobb på dig! Vilken tur för din dotter att hon har en mamma som kan och vill engagera sig, men hur skulle det gått för ett barn där de föräldraresurserna inte finns?!? Kramar till dig!

September - du ligger verkligen i för att få ut bebisen! Hoppas den tittar ut snart.

Här har det bakats knäckebröd för första gången någonsin ikväll och det gick finemang. Skickade maken att köpa en kruskavel, så jag kunde få till den rätta krispigheten. Bakade på rågsurdeg och rågmjöl och smaksatte med sesamfrön, chilipeppar, kummin, rosmarin och havssalt. Ska ha ost- & vinkväll med syrran plus sambo, så det gäller att få till de rätta tillbehören. Ett frukt- och nötbröd ligger redan i frysen och väntar och så gjorde maken sockersaltade hasselnötter ikväll. De ska vara särskilt goda till ädelost, men var väldigt goda rakt uppochner också.

• Piggelin1
    Tinga skrev 2011-09-08 22:40:34 följande:
    Oms - jösses, vilken cirkus i ditt liv! Förstår att du är trött o less och mer än så. Helt otroligt att lärarna lägger så mycket jobb på dig! Vilken tur för din dotter att hon har en mamma som kan och vill engagera sig, men hur skulle det gått för ett barn där de föräldraresurserna inte finns?!? Kramar till dig!

September - du ligger verkligen i för att få ut bebisen! Hoppas den tittar ut snart.

Här har det bakats knäckebröd för första gången någonsin ikväll och det gick finemang. Skickade maken att köpa en kruskavel, så jag kunde få till den rätta krispigheten. Bakade på rågsurdeg och rågmjöl och smaksatte med sesamfrön, chilipeppar, kummin, rosmarin och havssalt. Ska ha ost- & vinkväll med syrran plus sambo, så det gäller att få till de rätta tillbehören. Ett frukt- och nötbröd ligger redan i frysen och väntar och så gjorde maken sockersaltade hasselnötter ikväll. De ska vara särskilt goda till ädelost, men var väldigt goda rakt uppochner också.
    Jag DREGGLAR
  • Piggelin1

Tror vi måste boka in en sväng till Skåne under mannens & min septemberledighet
    Hoppas allt är bra annars & att du inte stressar för mkt på jobbet/att det är kul! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!