• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Idag ska jag till läkaren och visa mitt snitt, har börjat vätska sig på ett ställe. Hoppas det är normalt och inte blivit inflammerat. Kicken ska även med mig för han har problem i ett öra, gått på örondroppar i en vecka men det rinner massa var iallafall. Han har ju rör så måste kollas igen varför det inte ger med sig. Tyvärr är hans öronläkare sjuk så får gå till vanlig läkare, ska till hans läkare på mån för de vill ha koll på honom. Skönt med engagerade läkare

• muggles

Fy fasen vad skönt det är med bebisar som sover! För det första hinner man en massa (plock, disk, tvätt, städ, dricka kaffe, surfa, läsa tidningen) och för det andra är de glada och godmodiga när de vaknar! Helt plötsligt förstår jag att man kan njuta av sin mammaledighet Jag som tom hunnit göra lite på kursen som jag är inskriven på

• fru AM
    muggles skrev 2011-09-08 10:40:46 följande:
    Fy fasen vad skönt det är med bebisar som sover! För det första hinner man en massa (plock, disk, tvätt, städ, dricka kaffe, surfa, läsa tidningen) och för det andra är de glada och godmodiga när de vaknar! Helt plötsligt förstår jag att man kan njuta av sin mammaledighet Jag som tom hunnit göra lite på kursen som jag är inskriven på
    Underbart, Mugglan! Vad glad jag är för din skull!
  • fru AM

Mugglan: måste fråga: angående din kroppstemperatur - är det så att du har feber? Eller "bara" känner dig varm/svettas?

• start september
    fru AM skrev 2011-09-08 10:28:49 följande:
    Alltså: tanken om tillbakabildning kom efter att jag läst något om det i en "vänta-barn-bok" - men det gäller ju betydligt yngre foster - snarare embryon. Så det var ju en helt orealistisk tanke hos mig
    Jo, jag vet rent logiskt, men hjärnan är lustig. Dock kan ju tillväxten avta rejält eller gå på fel håll.
  • fru AM

Start September: men i det här skedet är ju bebis klar - och BM har väl koll på att allt ser bra ut även om magen itne växt som förväntat (visst var det så?)?

• Liten med Mindre

AM - jag ska se om jag kan fixa bild. Det är alltid kul med andras input i frågan. Maken vägrar ju börja några fler projekt förrän köket är klart (bra med en broms hemma). Det är så trist  att ha denna ogästvänliga yta, men - den blir ju bra att bygga köksskåp i ialla fall.

(Sen är jag så sugen att sätta igång med alla färger o tapeter vi fick tips om från färgaffären, men det får vänta det med. Återigen får vi vara glada för trenden att måla vitt inför visning - då kan vi överleva tills vi har tid för  färgsättning. )

Muggles  -skönt att du verkar ha synkat ihop sömnen för tjejerna.

• start september

AM, BM kan inte se ett jota mer än att mitt blodttryck är ok och att hjärtljuden är normala.

Eftersom jag behandlas för en propprisk bla i moderkakan  så finns det ju en teoretisk risk att den funkar sämre. Och från dag till dag är det ju ingen som vet hur den funkar alls. Käner jag mindre rörelser så ska jag åka in såklart. Förra veckan såg flödet ok ut  på UL och de kunde se något fysiskt fel på moderkakan, men nu är det ett tag sen. Hade hoppats på flödeskoll imorgon men får vänta till måndag. Får gå till BM extra imorgon istället.

Enligt UL har barnet legat på samma kurva (precis standard) både i v 33 och 39, men det finns ju en felkälla på 10% vid båda mätningarna. Att SF-måttet ligger still blir lite otryggt i sammanhanget samt att alla verkar tycka det är konstigt att andra barnet är så rejält mycket mindre än första (ca 700 g vid viktskattningen), brukar hänga ihop om det är samma pappa tydligen.

Eller så är allt helt normalt vilket jag försöker intala mig. Suck .

• Snartis

Mugglan: hahah ja vi vill göra något mer annorlunda mot resten av huset. Resten blir ju mkt vitt och diskret
    Grafitgråa är nästan svart så det är mest guld,svart och sen vitt snedtak mm. Håller på att pröva olika gardiner och så. Ställt in lite möbler för att prova osv
    Storshoppade på Indiska men allt blev bara fel, kuddar överkast mm. Försökte få in antingen rosa, lila eller turkost som en färgklick.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!