• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-06 15:05:11 följande:
    Ore – Snaily kan vara hare!
    Ha ha ha ha ha ha hahahahahahaha!
    Du hör väl själv hur dumt det låter! Nä, Snaily kan vara snigel, skulle det stå tror jag. Drar de repet även på Tjejvasan? I så fall är jag nog i farozonen.

Jag kanske borde köpa det där startnumret, säkert bättre än det jag kommer få. Men å andra sidan är det bra om jag står långt bak, bland "de mina" (blåbären).

HURRA för Prickens första steg!
  • nennesjuttioåtta

september – landat men det är ändå rätt otroligt att vi om några månader är 4. Men vadå, hade de tänkt ha diskussion först BF+11?!? Är de galna? Hoppas du slipper fundera på att dyka upp på flödeskontrollen för att det redan har dykt upp (ned?) en bebis.

• snaily

September
    Mjuk tapp låter ju lovande, hoppas det kan sätta igång nuuuu!

• nennesjuttioåtta

Snaily – Du bokade ju tidigt så då borde du få ett bra startnummer ändå. Sist anmälde jag mig i november så då blev det sista startled, inte kul alls. Fast å andra sidan var det bra för psyket att åka ikapp folk än att bli frånåkt. Nu hade jag ju ingen direkt jättefart framåt eftersom jag hade så bakhalt, men ändå. 

• Ore

Jag har åkt tjejvasan ett år tidigare - på ganska exakt tre timmar vill jag minnas. Har hört att det finns de som är snabbare på skidor än när de springer..? Jag har gjort bättre tid på Lidingöloppet 30 km löpning än på Tjejvasan 30 km skidor

Finns en del att jobba på teknikmässigt, alltså

Men bortsett från rejält skoskav så var det roligt med tjejvasan!

• start september

Nenne, inte galna men de ser till barnet antar jag. Jag mår ju bra fysiskt, och Ul säger att barnet är normalstort, även om SF måttet ligger still. Visst, Fragmin och många MF, men jag gissar att det inte är deras grej.

Jag lever på hoppet idag efter hinnsvepningen!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-06 14:12:57 följande:
    PB – läste inte länken, men är det de där flugorna som biter sönder älgskinnen, eller de där som sprutar in sina larver i näsborrarna på älgarna och som en tjej i Dalarna fick in i ögonen för en fluga tog fel (hon måste ha varit rätt hög i mankhöjd...)
    Det kanske var jag!

Grattis till Walking Prick! Duktig pojke som väntade på mamma. Han tyckte nog att det var läge när hejarklacken var lite större än bara pappa!
  • nennesjuttioåtta

Ore – åh herregud, jag åkte på 3 h 45 minuter eller nåt nu. Hade hoppats förbättra tiden åtminstone en halvtimme med bättre startnummer så att det skulle finnas spår kvar. Och gärna valla med fäste. Men det gick ju på skit.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!