• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

FL läser jag ohämmat på just nu och det är en koncentration av märkliga människor alltså. Men roande och oroande ibland också.

• _koko_

normen FÖR heter det nog... Och jag upplever inte dig som fördomsfull alls, AM, men du kanske inte talar innan du tänker som jag gör.

Anyway. Ang ergonomi kan jag verkligen rekommendera ergohuset och affysiocenter. Fast sittbollen ska enligt uppgift finnas i en affär på kungsgatan i krokarna kring vetekatten. Apropå det måste jag boka tid hos min naprapat...

• fru AM
    _koko_ skrev 2011-09-06 10:51:15 följande:
    normen FÖR heter det nog... Och jag upplever inte dig som fördomsfull alls, AM, men du kanske inte talar innan du tänker som jag gör.

Anyway. Ang ergonomi kan jag verkligen rekommendera ergohuset och affysiocenter. Fast sittbollen ska enligt uppgift finnas i en affär på kungsgatan i krokarna kring vetekatten. Apropå det måste jag boka tid hos min naprapat...
    Ang fördomsfull - kanske så att jag snarare intresserat noterar olikheter och speciella beteenden, fast inte dömer folk ändå (i alla fall drar jag inte alla över en kam, tror jag. Utom löss!)

Ang sittbollen: har hittat flera olika varianter: både med små stödben och utan. Vill du ha länkar? RULLAR man hem den från Kungsgatan sen?  
  • nennesjuttioåtta

Heja, september – snart är h*n här!

Är det någon här inne som haft med sig en doula på förlossningen? Jag funderar för P är helt jävla skräckslagen och jag tror det skulle vara skönt för oss båda. Men jag vet inte. Kanske P känner sig undanskuffad?

• Ore

Halsont och träning: Just så som Tinga beskrev, med litet grann ont som inte blir bättre och inte brutit ut helt har jag också till slut ledsnat på, och tränat ändå. Det som brukar hända då är antingen att det bryter ut rejält, eller att det blir bra. Men det är som sagt efter några dagar då man känner att det inte går åt något håll...

• nennesjuttioåtta

Fast han gjorde ett bra jobb sist, så gott han kunde! 

• nennesjuttioåtta

Och mitt bästa fynd i London var nog en liten traktorgrävare till pricken, han har knappt släppt den.  

• Ore
    BrudSommar2006 skrev 2011-09-06 09:18:36 följande:
    Jag var ju inne på att beställa från pediped i somras men det var så konstigt med storlekarna. De har en typ linjal som man kan trycka på och då får man upp centimetrar och storlekar. Bara det att jag inte fattade vad european size egentligen är, trodde att det var det vi har här? Iris har 31 men mäter man hennes fot och jämför med deras skala så skulle jag köpa typ 28. Tyckte att det var så konstigt att det ska diffa på tre storlekar så jag tordes aldrig beställa.
    BS: Jag har gått på centimeter på foten, lagt till så mycket marginal jag vill ha (det står 0,5-0,85 cm i deras papper, men jag har snarare kört 1-1,5 cm extra) och så gått in på den där linjalen och valt en lämplig storlek. Det har funkat bra Tycker att storlekarna är rätt normala, möjligen något små. Men det har som sagt funkat bra med den metoden jag mätte på...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!