• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jag var ju inne på att beställa från pediped i somras men det var så konstigt med storlekarna. De har en typ linjal som man kan trycka på och då får man upp centimetrar och storlekar. Bara det att jag inte fattade vad european size egentligen är, trodde att det var det vi har här? Iris har 31 men mäter man hennes fot och jämför med deras skala så skulle jag köpa typ 28. Tyckte att det var så konstigt att det ska diffa på tre storlekar så jag tordes aldrig beställa.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-09-06 09:18:36 följande:
    Jag var ju inne på att beställa från pediped i somras men det var så konstigt med storlekarna. De har en typ linjal som man kan trycka på och då får man upp centimetrar och storlekar. Bara det att jag inte fattade vad european size egentligen är, trodde att det var det vi har här? Iris har 31 men mäter man hennes fot och jämför med deras skala så skulle jag köpa typ 28. Tyckte att det var så konstigt att det ska diffa på tre storlekar så jag tordes aldrig beställa.
    Precis det kände jag också. Och hur var det  - skulle man lägga till 1-1,5 cm vifta-på-tårna-mån, eller var den inräknad? Jag blev alldeles snurrig och stängde ner sidan ...
  • Liten med Mindre

BS - vi måste vara med på gympan 1 år till. Förstår det, för det är kaos trots föräldrar. (Eller i alla fall var det så på förra gympan.)

• fru AM

Jag kanske är lite konstig men ibland läser jag lite i andra trådar här på BT ... Jag gillar framförallt trådar som skapats av bridezillas som helst bara vill bjuda ena halvan av alla par och förbjuda folk att komma till kyrkan för att närvara vid vigseln. Eller blir vansinniga för att tärnan vill ha en rosa klänning trots att hon är rödhårig (problemet?). Allra roligast tycker jag trådar i avdelningen "inbjudan" är - de som handlar om att gäster bjudit in andra gäster helt själva eller förutsätter att tremänningens kusins nya flickväns moster självklart ingår i "familjen X;son" som står på kuvertet.

Kanske borde jobba lite ... 

• _koko_

Vi kör SATS Show Kids för andra terminen med Conny. De första gångerna i våras undrade jag varje gång om vi verkligen skulle gå nästa gång, men plötsligt släppte det och han tyckte det var jättekul. Får se hur vi gör med skor, ska nog ta en sväng hit och kolla: http://www.dancegymshop.com/productList.aspx?topicID=11 Ligger bra till för mig.

smint - Jag följde dramatiken på FB men undrar om det inte var de själva som råkade lämna bakdörren öppen... Trist hur som helst, man blir ju inte jättesugen att handla av dem när det strular så tycker jag.

Vi har två halvförkylda barn hemma, känns som en bomb som kan brisera när som helst...

vickan - Tack för ditt snokande, jag blev faktiskt jätteglad. Vi kommer isf inte att köpa ett kataloghus utan arkitektritat, men boendefrågan under tiden har vi inte orkat tänka på så mycket. Vet ju att vi skulle kunna bo både hos mina föräldrar och hos sambons, men hur vi löser logistiken isf vet jag inte... Tur att vi har många föräldradagar kvar att ta ut, fast det är ju inte så smart att utnyttja det när man har stora utgifter å andra sidan.

AM - Jag har helt slutat läsa sånt, och har inte gått in på FL på flera månader, insåg att jag blev ohyggligt fördomsfull av att läsa om alla galningar och började tro att det var normen på hur folk beter sig... Kräks

• fru AM

Koko: jag är redan fördomsfull och tycker det är så intressant hur folk beter sig. Folklivsforskaren i mig vaknar till liv! 

• start september

Här är jag! Inte ett tecken idag. Sov kass i natt eftersom jag hoppades så. Spänninghuvudvärk, som resultat av dålig sömn, antar jag.  Skulle iväg på jobbgrej en stund (dikstraktion tänkte jag,kanske att det sätter igång av det)  men den var inställd vilket klantiga jag inte kollade innan jag var iväg. .Har tvättat och dammsugit bilen och handlat fika till alldeles bara mig själv (här kolhydratladdas det) i alla fall. Ska till BM sen i allafall, hon får väl peta lite grann. Ska lägga mig en stund igen tror jag.

Tack för Gneis-förklaringen! Har inte FB nämligen. Jag har ställt in mig på en sådan, men trist med strul och man lär få hålla sig framme.

Halvförkyld barn här också, men ännu på förskolan. Hade hoppas att hon skulle få vara frisk nu (naivt), men kanske bättre före syskon tittat ut än samtidigt eller efter. Suck.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!