• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Eller ja, snarare det helrandiga. Fick litet "fängelse"-vibbar. (Utifrån bröderna Dalton i Lucky Luke, för mig veterligen är det inte vanlig klädsel på fångar, egentligen?).

• Ore
    fru AM skrev 2011-09-05 14:06:16 följande:
    Men man kan ju ha den som ett mysplagg!

ore: jag har spånat in på att du skulle vara jättefin i en Juicy Cotoure Tracksuit Navy ... Men mycket svår att hitta ...

Den ser kanon ut!
  • snaily

Heja September, Hattis och Izzie! Spännande med den kommande babyboomen i tråden! Håller tummarna att allt går toppenbra för er med förlossningar och allt.

Hej Londonresenärer! Lite avis är jag allt (apropå frågan för några dagar sen), inte för att jag kunnat följa med men ändå. Om det blir en årlig tradition hänger jag gärna med nästa gång om man får.

BVC-besök idag. Vi ska på 10-månaderskontroll hos läkare nästa månad, sen tror jag faktiskt jag tänker strunta i alla övriga extrainsatta vägning/mätning-besök. Får ju bara "skäll" för vår smalunge varje gång. Sköterskan hade en orealistisk plan för att öka Ynglas vikt och hon lyssnade halvhjärtat när jag helhjärtat försökte förklara problemet med Ys ätande (att hon just nu inte kan äta tillräckligt bra på egen hand och dessutom vägrar att bli matad, därför kan vi inte lägga ner amningen redan nu, som sköterskan tyckte). "Jag tycker om knubbiga bebisar" deklarerade sköterskan och menade att Y inte har några reserver att ta av sen när hon börjar gå/springa. (Och följaktligen kommer hon då dö av undervikt, eller?) Fast hon är ju så himla aktiv redan nu så det vete sjutton om det blir så stor skillnad på energiåtgång när hon börjar gå/springa...

• Ore

Men jag kanske ska se testa velourdräktgrejen ett tag, innan jag slår till på ett sånt ställ...

Noterar Bubblerooms B-youngdress (i den kornblå varianten), och slår till på en sån nästa vecka. Om jag inte hittar en i Ullared då. Ska visst dit på fredag, inser jag...

• Ore

snaily: Jag har nog sagt det förut, men jag ser så många likheter mellan min systerdotter och Yngla... Systerdottern har nu börjat lägga på sig litet mer, nu när hon äter själv. Men är fortfarande nätt och smal ändå.

Alla barn är inte knubbiga, helt enkelt...

Tror att Yngla mår prima, och tycker du gör rätt i att strunta i extravägningar. Det kan du ju själv ta initiativ till om du känner dig orolig framöver. Är inte du orolig så är det nog ingen fara.

• fru AM

Jag vill bara hoppa in och säga att jag inte tycker att det är vikigt vad mysklädrna kostar för att de ska kännas lite glamourösa - att de sitter bra och att man köpt dem enbart för mysbruk räcker långt för mig! (Känns lite mer tjusigt än att tuffa vidare i såna där plagg som liksom blivit över och är för sköna för att slänga trots att de är totalt omatchade   )

Här hittade jag en stass från Esprit: http://www.esprit.eu/?LKZ=SE&mc=promotion.comefrom.esprit.com 
    (länken går inte ända fram men klicka på women > nightwear (!)  )

• smint

jag köpte jättefina mysplagg på cubus förra året i en härlig färg. kanske inte lika bra kvalitet som juicy couture men ändå ok

Snaily: Åh blir så arg på sköterskor som kläcker ur sig sådana saker. tycker om knubbiga bebisar, gahh..   

• Liten med Mindre

Snaily - Mindre hade inte många reserver när hon började gå, men inte försvann hon för det. Så länge Y är pigg o glad så kör på er bana. En god vän ammade sonen till 10 månader då han kunde tänka sig att börja äta, och ta själv.

Sen kan jag inte säga emot att det är mysigt att se lilleman som fortfarande har lite hull att ta av (jämförelsevis i alla fall).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!