• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-05 11:44:47 följande:
    Klä er med så lite kläder som möjligt på tunnelbanan! 
    Det har de engelska tjerjena verkligen tagit fasta på ...
  • Lapinette

Restaurangen såg himla trevlig ut. Nästa gång vi åker ska vi åka utan sällskap så vi kan planera in och göra det som vi själva vill (sist var ju med halva franska släkten .. det var också trevligt men det blir lite begränsat). Första gången vi var i London var vi fortfarande nykära så vi såg enbart varandra.

• Gemma

Nenne sjuttioåtta: Jag förstår verkligen att du inte vill ta ut något i förskott den här gången! Fast det går säkert jättebra, banan är ju så att säga redan krattad. 

Lapinette: Jag fick tillbaka min röst idag, igår var den ju hel t borta... min dotter höll på och frågade: Var är den då? Var har du tappat den nånstans? Och sen plockade hon rosor för min röst som skulle locka tillbaka den, och det tycks ju ha hjälpt en smula. 

Liten med mindre: Vad är pissehästar för nåt? Det är roligt att underhålla något som är nytt och fint (läs: gräsmattan), mindre roligt med något som redan är gammalt och risigt (läs: min bil, som jag precis var och lämnade på verkstan IGEN, gud vet vad det kommer att kosta den här gången). 

• fru AM
    Gemma skrev 2011-09-05 11:54:53 följande:
    Lapinette: Jag fick tillbaka min röst idag, igår var den ju hel t borta... min dotter höll på och frågade: Var är den då? Var har du tappat den nånstans? Och sen plockade hon rosor för min röst som skulle locka tillbaka den, och det tycks ju ha hjälpt en smula. 
    Det var gulligt!

Hej förresten - tror inte jag har hälsat (eller har jag det?). 
  • Lapinette

Gemma - underbart med rosor för att locka rösten tillbaka. Ska berätta det för maken . Själv har jag faktiskt röst men det gör förbenat ont i halsen. Äter konstant Vicks honey fresh. Troligen inte bra för magen men vad gör man när det känns som ett rivjärn i halsen.

• fru AM

Lappis: du ska gurgla dig med Jodopax eller liknande! Det är det enda som hjälper mot halsont (förutom riktig medicin om det behövs). Hoppa iväg och köp!

• Lapinette

Jodopax .. minnen från barndomen dyker upp. Jag får väl knata förbi något Apotek på hemvägen. Nu är det en rykande het soppa som gäller.

• fru AM

JAg får uppenbarligen läsa in mig på Gemma! Alla verkar känna dig här - jag återkommer när jag förkovrat mig

• Lapinette

AM - Gemma känner jag sedan många år tillbaka då vi hängde i samma tråd under många år - temat glamour och med henne som trådöppnare.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!