• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Njuter av en kopp kaffe i lugn och ro

Ohhh spännande med så många som har BF nu, har någon en fin fin lista med alla datumen?

Förstår helt alla era tankar kring förlossningen, så här i efterhand när man smält det lite så är jag väldigt glad över att bli igångsatt samt att det blev snitt. Tror inte lillebror hade skruvat ner sig rätt med tiden och då hade han varit ännu större så hellre snitt än spricka massor där nere....

Idag ska maken jobba sent så ska fixa mat och nattning av båda grabbarna själv, lite nervös över det faktiskt. Men det löser sig säkert

Hoppas ni hade kul i London?? Verkar som ni shoppade och hade det mysigt?

• Snartis

Är det någon som vet om det är nån maxvikt på ståbrädor?

• Ore

Tack för info om Gneis-shopen. Efter MYCKET velande, så ska jag nog slå till på en sådan om de har ett ok pris (läs, billigare än Reima).

Sedan har jag bara kvar att fundera på vad denna overall ska kompletteras med. Förra vintern hade vi två overaller och en vinterjacka till lillkillen, lättare att få på honom jacka på dagis inför hemfärden än overall. I år funderar jag på om det kan funka med bara en overall, och komplettera med ett par täckbyxor ifall vi är ute något på kvällen när vi inte har med overallen från dagis. Kommer nog funka om det blir en vit vinter, mindre bra om det är slaskigt.

Men jag tror jag ska hålla utkik på klädbytardag om några veckor, kanske kan fynda något då?

• start september

Tack Smint - visst gick du över en del med H också? Bra med Gneis, vore skönt att bocka av det på listan. Har du eller kanske Vänner erfarenheter av deras mössor, vantat och underställ?

Lapinette, kram på dig. Hoppas febern är snabbt övergående.

Vill höra mer om London!

Väninna kommer på fika/lunch fika större delen av dagen - NÖJD! Ciabatta med tonfiskröra och kakor en masse får det bli. ICAs bake off ciabatta  - har inte testat förut men har laddat med lite sånt inför hemmatillvaron.

Magen är kass idag, hoppas hoppas det är ett tecken. Om inte annat på nerver...

• BrudSommar2006

God morgon!

Gemma, har man inte fått reseförbud för länge sedan i vecka 36?

Vad det gäller mina provsvar så vet jag inget mer, går och väntar på remiss till neurologen men det skulle ju ta typ fyra månader eller vad det nu var innan de tänkte höra av sig.

Lapinette, vi försöker fortfarande hitta rätt i Österrike, men om det nu eventuellt skulle misslyckas, ska man satsa på Dax, Pau, Toulouse, Perpignan, Lyon eller Nantes då tro?

www.caliceo.com/toulouse/pages/toulouse/default.asp

Eller Saint-Jean-De-Luz?

www.thalassospahelianthal.fr/uk/index.php

Ni som gillar vin förresten, här är alla behandlingar vinbaserade, kan det vara något??

www.caudalie.com/uk/

Har annars haft en bra helg med kräftskiva hos grannen, sovmorgon utan barn och hundpromenad med kollega.

• Gemma

Start september: Sååå spännande! Själv gick jag över tiden bägge gångerna, nio dagar med ettan och tio med tvåan. Första gången kändes det typ som vattentortyr, andra gången njöt jag ohämmat av att vara ettbarnsmamma. Den tiden får man ju aldrig mer tillbaka. 

superlyckatill!  

• Gemma

Brud sommar: Nu när jag tänker efter var det 32 veckor och inte 36, dvs två månader kvar till BF så det var ingen fara. 

Sufflé: Ah, då får vi experientera vidare helt enkelt.  

• Lapinette

BS - Saint-Jean-De-Luz är en jättemysig liten stad precis innan den spanska gränsen. Några av fotona i mitt album på fb är därifrån då vi gjorde ett lunchstopp där i somras. Lyon är en fin stad men mycket mera storstad än Saint-Jean. I Lyon finner du många bra restauranger och grunden till det franska köket (mycket inälvsmat). Ett litet ruffigare Paris skulle jag nog säga. Toulouse har jag bara passerat utan vi gjorde istället ett stopp i Carcassone som är en otroligt vacker medeltidsstad. Övriga ställen uppe i bergen har jag dessvärre inte besökt. Och vin ska man dricka ... inte smeta på kroppen .

• BrudSommar2006

Ruffigt och inälvsmat, uääähh. Jaja, får ta en funderare, det är ju lite olika hur lång tid det tar att ta sig till olika ställen också.

• fru AM

Snartis: angående maxvikt på ståbrädor så varierar det kanske mellan märken? Vi har en: http://www.babyland.se/stabrada-buggy-board-maxi-svart_x_CA551800.aspx där står det 20kg som maxvikt men L vägde senast hon åkte "bara" 18 kg men  tyngde ner för mycket för att man skulle kunna köra på ett bra sätt. Hon är dessutom för stor för att åka nu tycker jag så hon får gå - men hon fyller ju snart 5.

London: sammanfattningsvis; bra shopping, otroligt god kamratsämja, god mat och superbra hotell (det senare med mina Londonmått mätt)! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!