• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Var bodde ni, för bra hotell i London har jag aldrig lyckats hamna på.

• Lapinette

BS - sorry om jag skrev lite negativt om Lyon, jag tyckte om staden. Påminner lite om Paris med floden som flyter igenom. Jag skulle rösta på Saint-Jean som är otroligt pittoresk liten stad vid havet. Dit tar ni er lätt med Ryanair som flyger till Biarritz och sen är det typ 20-30 minuter till Saint-Jean. Till Lyon är det byta i Amsterdam eller Paris som gäller (maken åker dit med jämna mellanrum för att sedan ta sig vidare till Grenoble).

• Liten med Mindre

Gemma - skrattar lite åt din beskrivning av trädgårdsarbetet - och tittar på mina egna avklippta pissehästar och loppisfyndade redskap. Men så har vi inte grannskapets vackraste gräsmatta heller. Nåja - när vi känner oss bekväma med resten av huset kanske det blir dags att rusta upp gräsmattan och kanske till och med trädgårdsmästaren.

Välkomna hem resenärerna! Vad blev bästa shoppingen?!? Nyfiken!

Izzie - hoppas att du hinner varva ner lite nu då och att ni kommer fram till en väg till den "perfekta" förlossningen denna gång. Hur har lilltjejen laddad för syskonankomsten?

September - ha en skön dag och hoppas att den kassa magen är ett verkligt tecken!

Ore - skoj att lillkillen är med ute o kuta! Det ska börjas i tid!

• nennesjuttioåtta

Hej hej!

Gemma – jag hade en fantastisk inställning till min förra förlossning, såg otroligt fram emot spektaklet och skrek WOHOOO när vi kom till förlossningen och vi insåg att vi fick stanna. Men det gick på skit ändå, värksvaghet, dropp och epidural som tog fel och sugklocka och jättebebis som inte ville ut och sen sprack jag nästan till nacken och båda knäskålarna. Denna gången ser jag fram emot det med tillförsikt. Jag hoppas på ett mindre barn, ingen foglossning som ställer ill det med ställningar och höftrörelser och helst ingen igångsättning men ser det ut att bli en 5-kilos klump igen så...  

London – Vi hade det otroligt bra! Jag shoppade inte så mycket, föräldraledighet och ett dåligt betalt jobb gör ju att man måste hålla i slantarna. Men jag fick en överraskning när jag kom hem, ny jord på den trötta gräsmattan och idag ska P handla gräsfrön (ingen grönaste gräsmattan i kvarteret här än på ett tag, alltså ).

Så underbart att vakna till i natt och inse att det låg tre till i sängen (om man räknar katten) som jag längtat efter!

Lycka till emd era förlossningar framöver, blir det uppdatering här eller på facebook? *poppar popcorn* 

• nennesjuttioåtta

Lappis – usch vad tråkigt att du inte fick prata med din pappa! Hoppas han snart blir lite bättre så du får uppdatera dig om läget! 

• nennesjuttioåtta

Vickan - jag har haft såna där utslag. För 2 somrar sen. Såg helt jäkla grotesk ut! Varför tror du att Trollet har det? Har han nåogn större "modersfläck" som kom först? Sitter utslagen bara på torson (som en gammeldags baddräkt)? 

• nennesjuttioåtta

Hann ni prova tutt-tazzelarna?

• Lapinette

nenne - vad härligt med full säng! Ja, det var lite trist att ringa och försöka förklara sig till en japan som fattade hälften av vad jag sa och tillslut inte får höra pappas röst men, men jag gör ett nytt försöka imorgon.

Själv har jag superont i halsen . Ingen träning här inte och vad värre är att jag inte har någon som helst lust att prata vilket jag dessvärre måste göra hela tiden i mitt jobb.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!