• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Apropå glamour så är vi inne på sluttampen i den något försenade gästtoalettsrenoveringen ... Där blir det glamouröst så det förslår vill jag lova!

Enda smolket är att maken medan jag var i London ändrade mina tidigare instruktioner till hantverkaren angående vilken höjd spegeln ska sitta. Nu sitter den alldeles för högt (i förhållande till rummet och i förhållande till besökare som är kortare än 190 cm ...) Stackars hantverkaren blev alldeles olycklig - men det är ju inte hans fel. Funderar på att frysa inne presenterna jag köpte i london till maken ...

• fru AM

Jag blev själv väldigt sugen på den där Hilfigerpyjamasen jag länkade till ... men jag är för lång!

• Ore

AM: De flesta besökare är ju antagligen inte över 1,90, och eftersom det är en gästtoa kanske man inte behöver anpassa den efter sig själv?

Går det att fixa, eller är det "omöjligt"? (Allt är ju iofs möjligt, men det kan ju bli ganska svårt ibland...)

• Ore

Hmm, gillar tanken på velourdress... *måste googla*

• fru AM
    Ore skrev 2011-09-05 13:56:59 följande:
    AM: De flesta besökare är ju antagligen inte över 1,90, och eftersom det är en gästtoa kanske man inte behöver anpassa den efter sig själv?

Går det att fixa, eller är det "omöjligt"? (Allt är ju iofs möjligt, men det kan ju bli ganska svårt ibland...)
    Tyvärr är gästtoan även storsonens "huvudtoalett". och han är f n bara 174 ... Får väl stå på en babybjörnpall ...
    dessutom är det jättefult att den relativt lilla spegeln hänge så högt upp. Fullkomligt oestetiskt. Fan!

Det går kanske att fixa kom jag på - genom att förlänga spegelns ögla med ståltråd ... Får ner den kanske 4 cm i alla fall .. Eller så får det bli en ny spegel. Den här kanske var i mesta laget ändå.  
  • fru AM
    Ore skrev 2011-09-05 13:59:07 följande:

Hmm, gillar tanken på velourdress... *måste googla*

Gillade du inte hilfigerpyjamasen?
  • smint

vilken fin pyjamas, men lite för dyr ... eller iaf för ett nattplagg

September: Nej har inte provat mössorna eller vantarna eller understället från gneis. T hade sina vantar från reima förra pret också, dom var superbra. Och hade samma mössa från pop. Men nu har hon fått en ny mössa och skall hitta vantar också.

• fru AM
    smint skrev 2011-09-05 14:04:01 följande:
    vilken fin pyjamas, men lite för dyr ... eller iaf för ett nattplagg
    Men man kan ju ha den som ett mysplagg!

ore: jag har spånat in på att du skulle vara jättefin i en Juicy Cotoure Tracksuit Navy ... Men mycket svår att hitta ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!