• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    fru AM skrev 2011-09-05 14:06:16 följande:
    ore: jag har spånat in på att du skulle vara jättefin i en Juicy Cotoure Tracksuit Navy ... Men mycket svår att hitta ...
    Kanske lättare att hitta om man stavar märket rätt ...
  • fru AM

Nästan hela sidan är AM-rosa!
    Men nu tänker jag överge er ett tag. Ciao! 

• Gemma

Ore: Jag jobbar hemma (och klipper gräsmattan vill jag tillägga), vilket ger mig världens bästa ursäkt för att köpa ungefär ett Juicy-ställ i halvåret. Äger numera tre stycken i frotté för sommarbruk  (choklad, gräsgrön och puderrosa) och ännu fler för vinterbruk (petrol, navy, dimblå, guldgrön och bordeaux) och... vad kan jag säga, lämnar ytterst motvilligt hemmet numera :) De funkar kanon att träna i också. Tidigare hade jag världens bästa supplier då min väninna faktiskt var inköpschef av textil för hela koncernen (som även innefattar DKNY jeans och en massa andra företag), hon fick femtio procent rabatt - på det amerikanska priset - och tog alltid med sig något ställ under sina affärsresor. Numera får jag snällt beställa via www.shopbop.com och pröjsa tull och importskatt men som sagt, han är ju så söt den där UPS-killen ;) Det jag kan säga är att inget förgyller vardagsslit som ett snyggt träningsställ, plus att de faktiskt håller färg och form år efter år. M a o inga fula knän och liknande. Man får till och med snyggt bakparti i denna mysdress! Bra även för fertiliteten alltså! 

• Gemma

Fru AM tusen tack, jag har faktiskt varken smygläst eller skrivit på flera år, startade för sju år sedan en tråd med lyx- och glamourtema, där stötte jag även på Lapinette. När vi flyttade från Shanghai blev mitt liv lite för hektiskt för att jag skulle hinna skriva här men nu fick jag en längre "schemalucka" och då drogs jag hit. 

• Gemma

Fru AM: Jag slutade hänga här för 1,5 år sedan när sonen var några månader gammal och jag mest var en trött trasa. Men ni verkar vara jättetrevliga! Hej själv! 

Lapinette: Tack jättenöjda faktiskt. Det blev exakt så litet och energisnålt och lättstädat som vi hade önskat. Välkomna du och mannen att äta mat och prata svensk-fransk-engelska, när som helst! 

• Gemma

Vill bara tillägga att jag faktiskt bara har beställt ett enda juicyställ de senaste tre åren. Nån måtta får det ju vara på överdrifterna även i mina inlägg ;) 

• Lapinette

Om den är bra för fertiliteten så måste jag ju prova . Har ju provat nästan allt annat.

• kängu

Kikar bara in som hastigast för att säga ett stort GRATTIS till Nennelainen med make!! Vad underbart med en tvåa på G *knulltrumpeter*

• Ore
    fru AM skrev 2011-09-05 14:00:14 följande:
    Gillade du inte hilfigerpyjamasen?
    Jo, modellen. Men inte riktigt färgen...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!