• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Skit i sköterskan Snaily, tror du har helt rätt. Vår lilla tjej levde på välling ett tag, tror inte det är bättre än att ammas. Sen släppte det när hon kunde plocka i sig allt själv.

Izzie, jag köpte på hälsokostbutik, Life. Jag valde lösblad som var rena hallonblad, det fanns annars påste där hallonblad var en av ingredienserna. Finns på någon webshop annars också, men har du ett köpcentrum i närheten är det nog enklare.

• Lapinette

Själv tillhör jag det där gänget som hasar omkring i gamla byxor, t-shirts hemmavid. Har en avskyvärt ful rosa klänning som jag köpte på Twilfit för tusen år sedan som jag går omkring på sommaren. Borde kanske invistera i myskläder ... och som sagt, ökar det fertiliteten så får det ju en extra poäng.

• smint

september: dom är nig smarta och öppnar typ vi 18?  då de flesta hunnit hem fr jobbet.. eller jag vet inte

• porchez

N E N  N E!!! Lite sent kanske, men GRATTIS!!! Vad roligt, sitter här med gåshud och läser ikapp.

För övrigt har jag kaos-jobb-period just nu, har jobbat 15 dagar i rad nu. Ska kompa på fredag för att sova ut, men förstår inte hur jag ska orka ta mig till jobbet de 3 dagarna jag har kvar.

*vinkar till er övriga*

• kängu

Snigeln, vinkevink!! Det är bra på jobbet förutom att jag känner mig aningens i underläge, alla andra som jobbar där är supererfarna och kunniga och så är det lilla jag då... Försöker hävda mig så gott jag kan
     Kör du på din instinkt när det gäller Yngla, du vet bäst!

Oj nu blev jag inspirerad till att köpa mysdressar! Blir mycket tighta kjolar och byxor på jobbet just nu (inte kostym eller så men ändå) så är så skönt att hoppa i myskläder när man kommer hem... Behöver uppdatera mig på den fronten helt klart. Jag gick ju runt i "pyjamas" (scrubs) på förra jobbet så min mage har inte riktigt vant sig vid att inte ha en elastisk linning

I övrigt inte mkt nytt under solen, inga barn i magen eller planerade eller så. Är så nöjd med min lille solstråle och är inte alls sugen på ngn mer just nu. Får se om det ändrar sig. 

Har skummat ikapp en liten bit tillbaka och förstår att det snart är dags för september. Lycka till i förskott!!

• kängu

Och "gillar knubbiga bebisar" Du skulle sagt att "Och jag gillar pålästa och kompetenta BVC-sköterskor som gör sitt jobb och kniper käft med sina egna subjektiva åsikter"

• fru AM
    kängu skrev 2011-09-05 19:32:15 följande:
    Och "gillar knubbiga bebisar" Du skulle sagt att "Och jag gillar pålästa och kompetenta BVC-sköterskor som gör sitt jobb och kniper käft med sina egna subjektiva åsikter"
    Precis det skulle hon ha fått höra!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!