• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

De hade iaf haft det bra hemma. Utflykter till en bergstopp i närheten med fika så Pricken stod och stampade så fort han kunde av glädje! Och sen kom ju en lastmaskin med en skopa matjord och tippade den på gården när de satt ute och åt lunch, vilken lycka! UUUHUUU H UHUHUU HUHUUUUUUUUUUH!!!!! 

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-05 11:23:33 följande:
    Hann ni prova tutt-tazzelarna?
    Kanske, kanske inte ...
  • fru AM

Lappis: stackars dig med sjuka pappa i Japan och så själv vara förkyld KRAM!

• Lapinette

AM - tack .. känner mig rätt ynklig idag och blev rejält irriterad imorse när jag inte fick fatt på pappsen. Lite orolig också eftersom han har feber efter sin operation.

• Lapinette

Men nu har jag ju två Londonresenärer inne samtidigt. Hur hade ni det? Gjorde ni något som ni kan rekommendera oss andra att göra nästa gång vi far till Londres.

• nennesjuttioåtta

Bo på mercure! Klä er med så lite kläder som möjligt på tunnelbanan! Skippa räkor med senap på (men ät gärna det övriga)!

• nennesjuttioåtta

Håll er borta från AIDS-bromsar!

• Lapinette

Räkor med senap på? På tal om mat kan jag varmt rekommendera Divino .. inga räkor med senap på men däremot många goda smaker så som tryffel och parmesan.

• fru AM

Lappis: Det var rätt länge sedan jag var i London senast så det fanns en hel del nya affärer. Och så hade förut ganska trista områden blivit riktigt mysiga. Ett varuhus jag gärna skulle vilja titta närmare på var House of Fraser på Oxford street. Vi var bara på väskavdelningen (bottenvåningen). Vi åt god indisk avsmakningsmeny på Trishna: http://www.trishnalondon.com/
    Har en hel del tjusiga/roliga Londontips från en bekant som bott där länge, tips som vi inte utnyttjade denna gång. Men hojta gärna till nästa gång du ska dit så skickar jag den långa listan!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-05 11:44:47 följande:
    Bo på mercure! Klä er med så lite kläder som möjligt på tunnelbanan! Skippa räkor med senap på (men ät gärna det övriga)!
    Mitt i prick! Bra sammanfattning! Möjligtvis: ha strumpor på er i skorna!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!