• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Godkväll från familjen på landet - maken är borta i helgen, så vi drog till föräldrarna i klorofyllen. Blir härligt bortskämda med god mat och sandlåda fylld med gegga.

inledde dagen på loppis och fann jacka till Mindre för 5 kr, skor till Plutten för 30 och en fin taklampa till barnrummet för 50. Gillar såna affärer! Har sen hunnit besöka min mormor på hemmet - och är skraj varje gång att det är den sista.

Tinga - jag får återkomma ang bröd när köket är på plats. Inspiration o bra recept är värt mycket - vi tröttnade på det enda enkla surdegsrecept vi bakade när lilleman föddes...

• Liten med Mindre

Heja oxå alla som kämpar med vikten. Jag har ju på något sätt lyckats krympa i de flesta av mina kläder även utan koll o träning. Men magen är kass igen, så lite eftertanke vore nog bra. Sen ska jag börja gymträningen igen nästa vecka - kan nog bli kul att bara köra för min egen skull - men lite konstigt.

• viktualia

Hattis - oj! Jaa du får se till att rapportera ofta så vi vet hur det är med Kepsen och dig!!!

Liten - lät som en ljuvlig helg!

Hoppas på bra väder imorgon, för då blir det lingonplockning!!

• Fru E

Vickan-välkommen ner till Skåne här är det kanonväder sol och lagom varmt hela helgen!
    Kan skicka upp Buster till er för han gillar att plocka lingon men de hamnar mest i hans mage liksom blåbär och björnbär........

Även jag borde ta tag i att vara nyttig inför höstens/vinterns försök men det tar emot......hur svårt kan det vara liksom!

• muggles
    start september skrev 2011-08-31 19:49:26 följande:
    Fortsatta jubel för Nenne!

Här var det UL idag, bebisen håller sin kurva och flödet ser bra ut.Bra med vatten, studsig bebis och inget syns som är fel. Förhoppningvis är det bara slumpen som gör att den här bebisen väger ca 600 g mindre än dottern vid fullgången tid. Det var en bra BM som gjorde UL.et och svarade på alla frågor och som också tyckte att det är dumt att gå för mycket över tiden med vår historik.   Så nu kör vi. 39+1 idag.

Två färdknäppar på raken (en till planerad), maken har handlat mängder med ananas och jag har gått i trappor. BM-besök på BF+1 och då sätter jag in avdelningen tjat om igångsättning på BF+ 1 vecka. Så nu vet ni vad jag pysslar med de närmaste dagarna
    Jag måste bara inflika att de mäter ofta fel på bebisarna vid UL. Våra mättes ju till 2,7 + 2,8 och vägde 2,4 + 2,7  och då ska eg viktavvikelsen vara max 10% enligt min doktor på Östra (vi frågade vid ett tillfälle hur mkt fel det brukade visa). Och jag vill minnas att de mätte fel på Frullans nr 1 också... Så hav förtröstan, det behöver inte vara så mkt annorlunda mot din dotter när bebben väl tittar ut (Vår doktor sa också att ju större bebis desto svårare att mäta för det är svårt att sätta mätpunkterna rätt tydligen...)
  • muggles

Frullan: varför skålar du i hallonsaft? Är du också "on the bang"??? Grattis i så fall...

• Fru E

Tinga-avundas alltid era goda middagar här hemma är vi inte alls kreativa utan lika duktiga båda två på att aldrig förbereda mat i tid utan låta det komma som en överraskning

• Fru E

Hoppas alla som är iväg har en kanon helg

Jag lär ha härlig träningsvärk imorgon efter att ha tjärat grund och grävt upp växter i hörnan som ska få gräs i höst *ajaj*

• viktualia

Buster hade uppskattats av min öviga familj - både maken och sonen gillar hundar... själv är jag skeptisk (och allergisk). Skeptisk i meningen SANSLÖST hundrädd.. vet inte HUR många puckade hundägare jag skällt ut för att de haft lösa hundar.. gaaa.. svårt adrenalinpåslag varje gång...  men men.. det finns trevliga hundar men jag håller mig på replängs..

• start september
    muggles skrev 2011-09-03 21:55:08 följande
    Jag måste bara inflika att de mäter ofta fel på bebisarna vid UL. Våra mättes ju till 2,7 + 2,8 och vägde 2,4 + 2,7  och då ska eg viktavvikelsen vara max 10% enligt min doktor på Östra (vi frågade vid ett tillfälle hur mkt fel det brukade visa). Och jag vill minnas att de mätte fel på Frullans nr 1 också... Så hav förtröstan, det behöver inte vara så mkt annorlunda mot din dotter när bebben väl tittar ut (Vår doktor sa också att ju större bebis desto svårare att mäta för det är svårt att sätta mätpunkterna rätt tydligen...)
    Tack Muggles, har också funderat i de banorna. Nu får vi se. Lugnt idag, men mer och mer förvärkar eller vad det nu är på kvällarna. Tänker boka in grejor varje dag i veckan och ta en dag i taget.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!