• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Lappis - Usch, vad trist att det är så segt. Föds det färre barn i Korea nu, eller är de bara bättre på att ta hand om dem själva?

• Lapinette

nenne och resten av gänget - ha det så härligt i Londres! Shoppa mycket och drick mycket öl (inte nenne då )!

• Lapinette

Tinga - nej, Sydkorea har sedan länge sagt att de ska adoptera bort färre barn. Det är något som de skäms över. De är ju ett högutvecklat land men har en del gamla traditioner kvar. Numera sker fler och fler adoptioner internt i landet och det är därför färre barn adopteras bort (och enbart pojkar - flickorna blir kvar). Och tyvärr verkar de dra åt svångremmen extra hårt just i år . Så typiskt! För om det hade varit i fjol och med vårt könummer så hade vi fått skicka iväg våra papper nu i september. Men sånt är livet ...

• Ore

Lappis: Då hoppas jag att halva kön framför er ger upp, så att ni kommer fram desto snabbare

Tinga: Härligt med ätutredning Hoppas det leder till ännu fler framsteg för P&P.

Londonresa: Låter superskoj, hoppas ni har riktigt roligt. Litet avis är jag allt, men inte alls på "varför frågade de inte fler"-viset utan mer för att jag också vill bege mig utanför kommunskyltarna - typ Men det får jag ju göra om två veckor!

Parnassia: Jag har också lagt på luren åt några försäljare som vill pracka på mig saker, trots att jag tackat nej flera gånger. Utan det minsta dåligt samvete. Jag har också, iskallt, sagt att "jag har så mycket pengar att jag inte vet vad jag ska göra av dem, så jag kan lika gärna betala det högre priset hos min nuvarande operatör" till en telefonabonnemangförsäljare. (Behövde ju inte han veta, att jag ljög...)

• smint

Godmorgon alla

hoppas alla sovit gott och nu är det ju FREEEEEDAG

Vet inte riktigt vad vi skall göra under dagen, T är ledig. Skall iaf handla lite, blir säkert ett besök på biblioteket också. Ikväll hoppas jag komma iväg på tjejmiddag skulle varit välbehövligt.

Ore: klockrent svar till försäljaren   

• Ore

Instämmer i FREEEEEDAAAAG:s-kören.

Litet tidigt på dagen än så länge, men dags att lägga skumpan på kylning. Vi kan ju alltid skåla för vår nygravida Nenne, även i hennes frånvaro

smint: Klart du ska på tjejmiddag, låter jätteskoj.

Min kväll (och för all del hela helgen) är inte lika spännande, men får väl klassas som 'det man måste göra för att få möjlighet till massa roligheter'. Hela helgen är uppbokad på ideellt arbete, men det är ju självvalt i den mån att jag vill hålla på med den sporten jag gör och då får man ställa upp på att dra in pengar också. Fast just nu känns det rätt surt att det tar hela helgen i anspråk...

• smint

ore: åh vad jobbigt att hela helgen är uppbokad, men det blir säkert roligt när du väl är där. Visst är det orientering?  Höll på med det ett tag när jag vasr mindre och min pappa ställer upp fortfarande med vissa grejer

ja det blir nog middag, tvekade lite mest för att sambon är lite krasslig och har jobbat hemma igår och idag. Men hur många gånger har man själv inte tagit hand om barn och varit krasslig ?? Skulle egentligen varit ute med ena tjejen på hennes landställe i skärgården hela helgen, men nu hadfe det blivit dubbelbokat där så vi får ta det en annan helg. 

• FruCicci

Hej!

Ha en underbar resa nu AM, Telis, Nenne o Koko (så ledsen att jag inte kunde följa med, men som vi sa, så kommer det fler tillfällen).
    NJUT av afternoon tea, Harrods och beer and Champagne

Måste bara berätta att min dotters gudmor ringde i går och avbokade en middag hos oss som ikväll.... Hon var tvungen att berätta i telefon i går det hon hade som överaskning till oss.
    Hon är gravid!
    De kämpade att få till sitt första barn i 4 år och flög till och med till Spanien och Finland för att lösa problemet. CVL sa efter 3 misslyckade ivf att det inte skulle gå att bli gravid, men i Spanien upptäcker läkaren att hon har en hjärtformad livmoder, hem o opereras, får ett nytt gratis försök på cvl och blir gravid med barn 1.
    NU har hon lyckads på naturlig väg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Likt Nenne!
    Sådant litet mirakel
    Jag är sååååå lycklig för deras skull, tänk att det plötdslig bara händer efter så många år.... Hon fyller 42 år i vår Jag tycker det är fantastiskt och detta inger hopp till fler!

Grattis till Oms idag

Nu ska jag läsa i kapp!

• FruCicci

Men Vännerfan!
    hej hjärtat! Kul att du tittade in i går!!!!
    Saknar dig!
    Jo vi tittar på liknande men 2 rum till. Din del av landet är lockande, men inte riktigt ännu.
    Vi tittar inte på hus utan en större våning, problemet är att vi har lite begränsad budget och vill bo på Östermalm och inom loppet av 3 gator, så vi är kräsna.. Sen måste det vara minst 3 sovrum, öppenspois, stort kök/matsal etc etc. Tittade på en våning i helgen, den är intressant. Men min man måste komma in i sin nya tjänst lite innan vi vågare slå till, då det handlar om mycket pengar (typ 4 ggr så mycket som ert hus kostade).
    Men vi kan ta detaljerna lite mellan oss....(inte på nätet).

Hur är det på jobbet nu med den där knäppisen till chef?

• Snorkfröken77

Jag är chockad!
    Leffelina har sovit hela natten i natt utan att äta! Jag har däremot inte sovit eftersom jag vaknat till vid minsta ljud och trott att NU är hon vaken och hungrig. Ska bli spännande att se i natt om det var en engångsgrej eller om det håller i sig

Stort grattis till Nenne!

Hoppas Londonresenärerna får det härligt med god mat och shopping.

PB- Jag har inte fått tummen ur att skicka proverna än, jag ska ta tag i det, jag lovar!

Jag var på Body shops klubbdag igår och shoppade smink och krämer. Jag var ju tvungen att testa det jag köpt så nu sitter jag här i mysbyxor i full krigsmålning! Det blir fint sen när jag ska gå ut och fortsätta klippa häcken mot gatan

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!