• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

hejhej
    Jag bugar mig djupt och tackar! Känner mig inte det minsta gravid, förutom att det pirrar i hela kroppen av förväntan. Ringde MVC idag och bokade en tid. Maken påminde mig om att jag måste äta folsyra. FOLSYRA, om det inte är för sent!! Sa han med darr på rösten. Galet. 

• start september

Vågar kanppt skriva men på förmiddagen hade jag tydliga lite onda sammandragningar. Sen sov jag och då lade det av. Suck. Men allt jobb som kan underlätta är ju bra. Seg och kass i magen dessutom, är väl ananasen. Kanske ska pilla på tappen ändå, men är så infektionrädd samtidigt.  

• nennesjuttioåtta

start september – kass i magen, då kanske det sätter igång snart då? Hoppas det!! Du får väl sprita händerna innan! Fast jag skulle aldrig nåt dit utan hjälp.

• fru AM

Lycka till Start september om det sätter igång de närmsta dagarna! Kommer inte hänga i tråden!

Vad sugen jag blev på ananas förresten!  

• smint

är det fler här inne som skall åka bort i helgen tillsammans? Har helt missat det  Eller så är jag helt ute och cyklar

• fru AM

En liten kärleksresa på fyrman hand bara

smint skrev 2011-09-01 16:23:21 följande:
    är det fler här inne som skall åka bort i helgen tillsammans? Har helt missat det  Eller så är jag helt ute och cyklar
    Lite spontant ihopsatt för ett tag sedan 
  • fru AM

Fast nu har vi lämnat det spontana bakom oss och har ett hårt schema med karthänvisningar och exakta klockslag för att hinna med all shopping och grejor.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!