• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

På dig .. den lilla svarta ... äta så tycker jag skaldjursplatå. Easy!

• Lapinette

AM - jag vinkar när jag går förbi ! Och vad är kidney-pien?

• _koko_

AM - Jag åt smörstekt röding sist jag var där, jättegod!! Och se till att dölja tokbusken bara så är du hemma.

• Lapinette

Ja, rödingen är fin också och så runda av med ostbricka. Som förrätt lite räkor på kavring eller chèvre. Sen gillar jag även deras moules frites men det är inte riktigt rätt säsong ... men snart!

En fråga gällande träffen om ett par veckor (sorry, tar den här då jag tycker det andra stället är krångligt). Är det några som ska mötas upp tidigare, göra något efteråt eller kanske dagen efter så hoppas jag ni kan inboxa mig? Middagen ligger ju exakt den tid då maken springer så jag kan tyvärr inte vara med men skulle absolut vilja se er.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-08-31 17:03:42 följande:
    På dig .. den lilla svarta ... äta så tycker jag skaldjursplatå. Easy!
    Ja - så får det bli. Fast det blir den lilla (stora) grå istället! Ciao!
  • Blivande fru L

Men Nenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stort grattis till plusset!

Skål (Skål i hallonsaft)

• start september

Fortsatta jubel för Nenne!

Här var det UL idag, bebisen håller sin kurva och flödet ser bra ut.Bra med vatten, studsig bebis och inget syns som är fel. Förhoppningvis är det bara slumpen som gör att den här bebisen väger ca 600 g mindre än dottern vid fullgången tid. Det var en bra BM som gjorde UL.et och svarade på alla frågor och som också tyckte att det är dumt att gå för mycket över tiden med vår historik.   Så nu kör vi. 39+1 idag.

Två färdknäppar på raken (en till planerad), maken har handlat mängder med ananas och jag har gått i trappor. BM-besök på BF+1 och då sätter jag in avdelningen tjat om igångsättning på BF+ 1 vecka. Så nu vet ni vad jag pysslar med de närmaste dagarna

• viktualia

AM - fniss på att glömma sånt....

Ego - första dagen som ensamförälder avklarad. Sonens bästa stund var när han hörde pappas röst i telefon. Min var INTE när jag fick spontant besök på jobbet som varade i 2 h av de få timmar jag jobbade... gaaaaa!

• viktualia

Lappis - min och en del andras plan är absolut att inte avsluta med middagen. Jag är glatt öppen för förslag, men gärna lagom stillsamma sådana. Vill ju hinna babbla med dig och de andra - inte försöka överrösta musik på högsta volym... Så kom gärna med förslag!

• Fru FruLLan

hejsan alla
    Idag fick jag ett otroligt glädjande litet meddelande!
    Att nenne raringen Plussat!!!!!!

Åhhhhhhhhh fy faaaaaaaan rent ut sagt vad kul!!!!
    GRATTIS  älskade Nenne och hoppas att du får må kalas hela graviditeten !!!

Så himla kul och så otroligt många grattis!

puss på hela dig och puss på alla er andra också så klart!

kanske till och md måste göra comeback i tråden efter det här

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!