• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Om det var lite lättare att flytta så skulle vi nog börja titta oss omkring lite, det skulle inte skada med någonting lite, lite större för vår del men att flytta från ett hus till ett annat verkar knepigt, i alla all om man som vi inte har stora mängder pengar att bidra med. När vi flyttade från lägenheten kunde vi köpa rätt hus och sedan sälja lägenheten men sitter man med ett hus verkar det inte som att de beviljar lån för nytt innan man sålt det gamla. Fast vem törs sälja utan att ha någonstans att ta vägen sedan med barn och allt, vi höll på i ett år innan vi hittade vårt hus.

• _koko_

lappis - Vi kan bo hos mina föräldrar och hos sambons pappa (i ett eget pyttelitet hus), men inte alltför länge förstås. Sen är tanken att vi behåller vår källare (eftersom den är bra och torr, och vi då dessutom slipper markarbeten), men där vill vi nog inte bo...

Att riva är ändå ett enklare projekt än att bygga om det vi har så det blir så vi vill ha det. Det enda som skulle bli kvar är bjälklaget och badrummet... Tak, fönster, isolering, uppvärmning, ventilation, allt behöver göras om/förbättras.

• Snartis

Menorca är en mkt vacker ö men helt dött efter 21. Fast nu var ja där innan kicken och nu med barn skulle jag helt klart kunna åka dit igen. Barnvänligt och så

• BrudSommar2006

Cicci, nej inga barn nu utan nu åker vi själva. Sedan i sommar funderar vi på Österrike igen, dels Salzburger Hof i Bad Gastein, eftersom jag gärna vill prova att bo på det hotellet också, dels för att se de saker i Zell am See som inte har öppet nu under vintern, plus att jag hittat många barnvänliga saker att göra som jag inte tror att vi bryr oss om nu när vi är själva. Så det skulle passa bra att åka tillbaka till Zell am See i sommar igen om vi gillar det, men att då bo på ett mer barnvänligt ställe. Salzburger Hof i Bad Gastein verkar väldigt barnvänligt ändå.

• _koko_

snartis - sovrumsbrist och avsaknad av ytor, vårt hus känns trångt helt enkelt.

bs - Ja, de beviljar ju inte lån hur som helst just nu. Men just att sälja innan man köper känns ju väldigt vanskligt, speciellt om man är skitkräsen som vi tydligen är eftersom vi inte hittar nåt...

ore - Tänkvärt, tack!

• fru AM

Och vi har mycket yta men för få sovrum ...
    Får inte riktigt med maken på lanerna att dela upp matsalen till att även inrymma ett tv-rum så att Hektor får ett eget sovrum ... Han stoppar huvudet i sanden eftersom han vill behålla den stora matsalen för de stooora middagarna som vi har ungefär var tredje år ...  Alla har sina bekymmer oavsett hur man bor. (Fråga Yasuragi så kommer han säga att han har för få badrum (fortfarande!)) 

• BrudSommar2006

AM, har Yasuragi ens några planer på att flytta in tro?

Koko, ja jag begriper inte hur man skulle göra för att flytta från ett hus till ett annat faktiskt, i alla fall om man är i vår sits.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-31 14:45:42 följande:
    AM, har Yasuragi ens några planer på att flytta in tro?
    Nä, men har rykten om att han är på väg ut ...!
  • Lapinette

Själv hittade jag en toppenlägenhet. Typ 15 minuter från där vi bor idag (ok vårt område är något bättre), 120 kvm, 3 sovrum, garage i huset, låg avgift, tre takterrasser, SPA i huset etc. MEN åter igen ... jag tittar ju bara, ska inte flytta förrän vi har fått barn .. vilket jäkla århundrade som helst .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!