• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

FruLlan!!! skoj att se dig här!!! Och du! Vi har tråddejt 17/9 - kan du vara med? Em och kvällen?

• Liten med Mindre

Nenne - GRATTIS! Rysningar av lycka för er skull. Håller med föregående talare - ingen mer rå korv! (I vårt fall var det visst grillkorv och inte varmkorv, så jag har lugnat mig.)

AM - hoppas att ni hade det trevligt igår med mollusker och allt.

koko - jobbiga beslut rörande hus. (Tycker det är jobbigt nog att planera rivning av vårt kök, och då har vi ändå ett hus som fortfarande ekar pga tomma ytor.)  Jag tycker både ni och familjen BS kan idka påtryckning på våra två äldre grannpar som pratar om att sälja. Hus på landet men ändå i stan. Lekpark över gatan och 1 minut till vattnet. Och så har vi herrgård för trådens framtida bruncher tvärs över parken.

Har jag marknadsfört tillräckligt nu.

Idag är en sömnig dag. Alltför sent i säng, följt av 45 min rop på mamma från Mindre. Funderade allvarligt på ett par chokladkakor efter frukost för att boosta energinivåerna. Men pga trötthet har jag redan hjärtklappning (får det av någon mysko anledning), så sockerboom kändes inte som någon höjdare.  Fast å andra sidan hjälpte en kopp te och Nennes härliga nyheter bra det med. Tack Nenne!

• Ore

Liten: Bra att du har planerr, och har med trådbruncher i planeringen

Angående trådträffen om två veckor så har även jag räknat med att inte avsluta kvällen efter middagen, utan fortsätta med att dricka drinkar och prata med folk.

Hoppas AM:s firande blev lyckat.

• start september

Hus innebär många beslut, så är det. Iblnad tror jag att det är lättare att riva och börja om  än att bygga om och ut om allt ska göras. Kram till dig Koko, är till viss del i samma spår. Vi bygger om och ut, men det är många beslut och val som måste anpassas om även om vi tar hjälp med mycket så är ju projektledning,idékläckning och beslut tillräckligt  tillsammans med jobb och barn...

• start september

Och lite känningar när jag vaknade, men det var ju onsdag med besked igår här. Kul, men ännu ingen förlossning på g. För att inte vara så förtjust i ananas åt jag en hel del sådan också...

• BrudSommar2006

September, ingen annan här har väl haft någon större tur med färdknäppar så någon måste ju vara den första, lycka till!

Kidney pie, bläh, det kan ni ju inte äta!!

Hej FruLLan!

• BrudSommar2006

Annars är jag så besviken så ni anar inte!!! Vi har ju lagt hur mycket tid som helst på att hitta rätt ställe att åka till, bitvis har jag trott att det inte kommer att bli av för att vi inte kunnat komma överens. Till sist hittade vi ju stället vi ville till och har hittat ett par helger då mina föräldrar kan ta barnen. Men NÄ, alla hotell i hela Zell am See stänger under höstarna och öppnar igen typ 16:e december för det är inte värt att ha öppet innan skidsäsongen startar. MEEN jävla skit. Nu är vi tillbaka på noll igen, har ingen aning om vart vi ska åka och jag orkar inte börja om igen, nu stannar vi hemma typ.

• _koko_

Hej finaste fruLlan! Ska strax skicka det där utlovade utförligare svaret som jag aldrig fick iväg igår.

September - Håller med BS, på NÅN måste det ju funka, hejja er!!

Liten - Svärfar lobbar hårt för att vi ska bygga på hans tomt, och mer idylliskt ställe får man leta efter (det ligger ju nära er), men logistisken funkar helt enkelt inte. Sommarstuga absolut, men höst-vinter-vår med två barn, nej tack. Hoppas du piggar på dig!

BS - Men nää, nu blir jag också besviken å era vägnar.

Ang stora tråddejten kommer jag antagligen inte veta om jag kan komma förrän samma dag, hoppas det är ok. Det är inte så mycket själva sörjandet, men det reser ju hit folk som vi bör/vill umgås med den helgen.

Annars är jag törstig, drack lite öl igår.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!