• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

*vinkar till Tinga*

Hörru, du ska veta om en sak: varje gång jag fryser in ännu en liten påse kantareller eller annan svamp tänker jag: Japp!! för det här blir gott att ta framoch gräddstuva när Tinga kommer och har sin surdegskurs...

Och JA jag veeeeeet och tänker minsann utnyttja alla reserfarnas bästa tips, den dagen jag också har så mycket att göra på ett jobb att även min familj har råd att planera en resa eller två. *längtar*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tinga
    passionsblomman skrev 2011-09-01 14:39:53 följande:
    Och JA jag veeeeeet och tänker minsann utnyttja alla reserfarnas bästa tips, den dagen jag också har så mycket att göra på ett jobb att även min familj har råd att planera en resa eller två. *längtar*
    Kram!
  • Tinga
    passionsblomman skrev 2011-09-01 14:39:53 följande:
    Hörru, du ska veta om en sak: varje gång jag fryser in ännu en liten påse kantareller eller annan svamp tänker jag: Japp!! för det här blir gott att ta framoch gräddstuva när Tinga kommer och har sin surdegskurs...
    Haha, säg inte så - då kanske jag inte vill att någon annan kommer; mer kantareller åt mig själv då!
  • passionsblomman

Nu måste jag ut och gå min raska stavrunda med MBT´na innan det brakar loss ur de där svarta molnen jag såg när jag gick ner till skolan med päron till ungarna nyss.
    Då blev jag tillsagd förresten, av en okänd fröken "man får inte ha hundar på skolgården faktiskt. Det finns allergiker"

Okej, då får jag kolla med rektorn då om det är OK att jag snabbt går över halva gården och lämnar frukten. Annars tror jag ju iofs att det isåfall borde vara ett bra mycket större problem för allergikerna, att barn har djur hemma och alltså har kläderna fulla av allergener INNE i klassrummen. Sommin son tex, vi har ju både katter och hund.Jag kan inte föreställa mig hur allergisk man måste vara om det blir problem av att vara ute i samma luft där en hund eller annat djur gått förbi. Då borde det barnet ha riktigt svårt att klara skolmiljön alls, eftersom så många har husdjur.

"Ja jag vet inte alls, jag bara tänkte..."

Det gjorde hon ju inte, hon sa ju också. Fast jag har all respekt för att djur inte ska vara överallt och att allergier är ett helvete, så det är väl ok.
    Nåväl, man ska vara rädd om barnen och inte överträda reglerna. Jag får väl fylla sonens ryggsäck med frukt istället. Annars var det en bra extrapromenad tänkte jag.

• Tinga

Nähä, dags att hämta på dagis! Kram på er!

• passionsblomman
    Tinga skrev 2011-09-01 14:46:25 följande:
    Haha, säg inte så - då kanske jag inte vill att någon annan kommer; mer kantareller åt mig själv då!
    Jag har många små påsar! *lockar* Hihi!

Allvarligt, inboxa mig lite dina höstdatum och så, för du blir ju svårbokad, det hör jag lång väg!
  • passionsblomman

Äsch! Nu brakade det loss ändå innan jag hann ut. S p ö regn!
    Well, det slutar väl, och jag gillar att gå när det just regnat-det känns som om det finns mer syre i luften då.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer

Symptom nenne   ?

Jag skulle gärna följa med till london  och dricka upp din andel av skumpan....men jag gissar att det jobbet kommer utföras galant av de andra eminenta damerna

Ser att september har delivery date snart! KUL Håller tummarna att det går fort och "smärtfritt"...

Angående trådträff så låter det kalas kul. Men som alltid så har ni valt ett datum jag inte kan... Är utomlands på konferens då.

Men lunchdate i city någon dag snart kanske man kan få bli med på om det kommer ske...

puss

• Liten med Mindre

Jag fantiserar om att vi ska baka mer när nya köket är på plats - då får du hålla kurs i Stockholm med Tinga.

Eller så får vi prenumerera på Tingas recept och torkade sur-kulturer per post. Kan säkert funka det med!

• Fru E

Tjohoooooo STORT grattis till den gula nunan i tråden tänk att det kan fungera på det sättet med

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!