• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

September - menade ju "ja, jag mådde toppen då med!" Såg lite störigt Henke larssonsaktigt att börja med ett näääee

• Lapinette

Ooops, jag menar inte att jag ska sluta titta in ... för det kan jag inte . Det var bara ren frustration av att det händer över allt .. utom här. Igår insåg jag att den enda (förutom mig) på FL-tråden som inte hade lyckats förut har fått en son! Idag åt jag lunch med en gammal vän som jag inte sett på 7 år och självfallet är hennes döttrar snart i skolåldern. Det får en att vakna till och inse .. varför händer inget här.

Parnassia - inte ska du ha dåligt samvete! Nog för att jag själv tyvärr är en sån där som ringer upp just nu och ska sälja men herregud ger sig den andra personen aldrig så måste man ju få säga ifrån på skarpen. Fick själv höra igår - ge upp och ring nästa på din lista ... , snacka om att jag tog en paus i ringandet.

• Parnassia

Usch vilka jobbig tankar Lappis. Vet inte vad jag ska säga för det känns bara som att det blir klämkäckt och hurtugt.  Hursom så, kram!

Fö blir jag nyfiken på vad det är du säljer, både nu och innan. Inboxa gärna.

• smint

nenne: jag tar då inte illa upp ang eran resa, superroligt ju att ni kommer iväg. Shoppa nu massa fina kläder haha vad roligt av din man attt spola i toan  

parnassia: gahh vad jobbigt med försäljaren,  men vad skulle du ha gjort  enda fördelen med att inte ha fast telefon. Jag svarar bara när det är nummer jag känner igen.  

• Parnassia

*hör att maken är i duschen - kastar mig dit*

• nennesjuttioåtta

Onsdag för vissa ser jag.
    Lappis - nu känns det ju lite töntigt att säga: jag förstår PRECIS! Men jag gör det och det gör mig så ledsen att det inte händer ett endaste dugg i vare sig kön eller på egen hand. Varmaste kramen!

• Lapinette

Parnassia - enjoy ! Jag säljer något så skoj som marknadsundersökningar. Men eftersom jag börjat på en ny arbetsplats där de vill expandera har jag inte fått befintliga kunder utan måste jaga. Jag är ingen "jagare" i vanliga fall utan en som tar hand om kunder men vad fasen nu är det bara att bita i det sura äpplet och kavla upp ärmarna och det funkar faktiskt hyfsat bra och jag har lärt mig en hel del. Jag säljer inte direkt via telefon utan bokar in möten. När jag väl har fått en bra bunt med kunder hoppas jag på att få analysera, presentera och göra det som jag verkligen är bra på.

nenne - ni måste sedan rapportera om vad ni gjorde "over there". Säger jag som är mer intresserad av resor än barn ... trist sagt men jag som jag råkade säga till en av mina kollegors fru i helgen (i Berlin) när hon frågade om vi hade barn - nej, inga barn, ingen hund. Jösses, hon måste ha trott att jag var en riktig känslokallt ägg. Syftet var på resor som vi pratade om .. enkelt att resa mycket utan barn och hund .

• Lapinette

nenne - det finns INGET att göra ... vilket är jäkligt trist men tack så mycket för kramen, den värmde.

• Tinga

Hej igen! Tänka sig, det blev lite tid över nu ikväll.

Nenne - är så glad för din skull!

September - lycka till, när det nu händer! Äpple

Lappis - är det så eländigt alltså att det är totalstopp på att skicka papper nu? Sorry; har inte hängt med alls här på sistone. Fy fabian, som Pippi skulle ha sagt. Kram!

Trevlig resa, ni fyra som ska iväg! Vilket påminner mig om att jag har en färdigskriven reseberättelse om vår sommarsemester. Ska genast se till att den hamnar i resetråden, ifall nu någon är intresserad.

Jag tänker också på er alla här, även när jag inte är närvarande så mycket, och jag försvinner ju inte för gott, utan det blir i perioder här och där, när tiden bara inte räcker, knappt ens till det mest nödvändiga.

• Lapinette

Tinga - du är saknad! Förstår dock att tiden inte räcker till. I augusti fick vi ett mail från AC som meddelade att eftersom Korea inte har skickat så många barn så har det blivit ett stop att skicka iväg papper dit t o m September. Så det händer inget på den fronten och jag vet inte hur det blir i framtiden. Dock kan vi se att det kommer barn från Korea ... fast inte alls i samma tempo som i fjol. Hoppas dock att det löser sig ... har ju inte mycket annat att hoppas på då alternativen inte är många och absolut inte bra.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!