• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Nenne, grattis till 7+0 då! Tänk så fort denna grav kommer gå när du redan är så pass långt gången! Aha, det finns folk som inte tänker på antal alls... Jag har hela tiden haft siffror snurrande och maken med. Med snurrandes menas alltså att de ändrats under tidens gång. Får se vilken slutsiffran blir bara.

• Parnassia

Ursäkta mitt utbrott!

Men Lappis! Jag skulle verkligen sakna dig och dina inlägg här om du inte skrev här! Du hänger väl kvar?!
    Jag älskar att läsa om vad ni gör, äter, reser osv.  Du är en förebild på det området.

Saknar också Porchez, Tinga, Vänner, Telis mfl när inte de skriver här. Trådens storhet är ju att vi är så olika, har olika bakgrund, olika infallsvinklar osv. Jag ser trådvännerna som vänner som jag aldrig skulle träffat annars. Och om det inte vore för alla dessa olikheter skulle inte mycket skilja tråden från vilken trashig FL-tråd som helst. Eller?

Imorgon ska vi äta din getostpizza och på lördag blir det AM:s tryffeldip. Bara ett par "småsaker"  som sätter guldkant på mitt liv och som inte hade funnits utan tråden.

KRAM på er allihop därute! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Parnassia

Nenne - v 8 är ju fantastiskt, hela 20 procent avklarade.

• nennesjuttioåtta

Vinkar till tinga & vänner!
    Lappis - jag testade ju när jag gått över ett par dar men det blev ju minus! och sen har dagarna gått och jag trott att den hoppat över en omgång. Sånt där händer ju inte mig, trodde jag. Önskar att det hände dig med , bästaste kaninen!!

hoppas ingen tar illa upp ang vår resa, det bestämdes på en femöring och bokat och klart på nån dag bara. Vi har inte varit tysta om det för att ni ingen skulle få veta, det bara blev så. Samma med att det just är vi fyra.
    undrar också om dina prover, BS!

• nennesjuttioåtta

Parnassia hahaha,, jag hade också fått dåligt samvete men vad skulle du gjort istället? Göra som min man och hälla en liter vatten i toan samtidigt som säljaren maler på och sen spola? Maken fick gåshud idag när vi klurade vilken vecka och. Insåg att det bara är 7 månader kvar. Fast som du skrev det så låter det ju ännu mindre! Woaaah!
    Vänner - innan karusellen ville jag ha två, kanske tre. Men IOM allt strul så var ju tanken att en är fullt tillräckligt, eftersom vi inte kunnat räkna med samma tur en gång till.

• start september

Ha så kul i London!

Hej Vänner! Jag som är mitt uppe i nr 2 funderar redan och funderar mycket på hur andra tänker kring flera. Det verkar vara olika det där. Nu blir jag väldans tacksam för en levande liten till så snart som möjligt, men suget finns där.

Väntar också på Gneis. Hade ni det förra året? Nöjd?

• viktualia

Parnassia - äsch! Du gjorde ju henne en tjänst, då kunde hon lägga sin tid på nån som brydde sig istället....

• nennesjuttioåtta

September - nä jag mådde toppen då med! lycka till och hoppas ni får er tvåa inom de närmsta dagarna!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!