• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

koko - är det tomt där vi bodde, eller dit vi flyttat? Har lite svårt att tänka mig sommarstuga i nordvästra förorterna, men i sydöst fanns det ju gott om såna ställen.

• FruCicci

Men BS, det där är ju bullshit. ALLA hotell har inte alls stängt under hösten!
    Kanske det ni skulle kunna tänka er att bo på.
    Åk till Inssbruck då, hur vackert som helst, flyg raka vägen och garanterat fina hotell. Eller Salzburg och besök salt gruvorna.
    Ryck upp dig hjärtat!

• Ore

BS: Jag rekommenderar också Salzburg! Tråkigt när ni planerat och tänkt er, men kanske ska satsa på att åka ungefär "vart som helst" och tänka att det är trevligt att komma iväg - oavsett vart det blir. Och så får ni satsa pa Zell am See till sommaren.

Hmmm, hur sjutton har jag lyckats trycka bort funktionen p[ [, ' och ; *a, a, o saknar allts[ ringar och prickar... HJALP!!!

• Ore

Aaah, en kollega med kontor två dörrar bort visste... Bra!

• BrudSommar2006

Cicci, ingen aning, de sade så när vi ringde igår för att fråga ett par saker, att typ hela Zell am See och alla hotell stänger. Men Innsbruck och Salzburg noterat, jag börjar googla igen... Bah!

• FruCicci

Det där stämmer inte alls. Precis som en sådan känd by i Österrike skulle stänga alla sina hotell? Tror jag absolut inte ett skvatt på. Det finns ju mycker vandrare på hösten, särskillt i Zell am See.
    Om du tar lite större städer så är det ju inget snack!
    Salzburg är super charmigt och vackert!
    Det var ju där Mozart föddes så det är turister året runt. Wien med slottet, där Franz joseph bodde, spanska ridskolan, Innsbruck är jätte fint och en 45 minuters busstur åt alla håll om man vill komma till någon mindre ort, typ en skidort bara för att promenera  eller så.
    Jag har varit överallt i Österrike, så just ask me

• _koko_

Liten - Har vi inte avhandlat detta alltså? Jag inboxar dig på FB.

Hejja cicci och BS, det blir nog bra det här!

• BrudSommar2006

Ore, jag kan tänka mig att åka ungefär "vart som helst". Men jag är väldigt petig med hotellet och rätt badbassäng! Av den anledningen har jag skippat Estland/Lettland/Litauen för där såg hotellet ut som stora glasindustribyggnader typ, alla jag hittade. Hittade inget mysigt nog i Polen heller. Har strukit Tyskland och Holland från listan för där hittar jag bara nakenbad. Och så vidare...

Cicci, googlar vidare på Innsbruck och Salzburg, får utöka till Wien om det kniper!

• BrudSommar2006

Det är förresten inga badkläder på som gäller på många spaställen i Österrike också men man får sålla.

• FruCicci

Nä jag googlade också nu BS, vilka snuskahumrar Gillar att visa härligheten och vresa... phuuu
    Såg Robinson i går med förtjusning Vilka fina dolmar Men stackars karlar att visa upp detta för svenska folket, ha ha ha

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!